Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Realizacja: Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Kolejną dużą inwestycję w tor wodny do Świnoujścia zapowiedział premier Mateusz Morawicki podczas pobytu w Szczecinie. Chodzi o pogłębienie toru podejściowego od strony morza.
Tor ma też zostać poszerzony. Ma to ułatwić dostęp do planowanego głębokowodnego terminalu kontenerowego, który ma powstać w Świnoujściu - mówi premier Mateusz Morawiecki.

- Do tego potrzebne jest pogłębienie toru dopływu do Świnoujścia do głębokości 17 metrów. Wszelkie prace analityczne zostały wykonane, jesteśmy gotowi na tę potężną inwestycję. Pogłębienie do 17 metrów, a zarazem poszerzenie do 500 m, żeby statki kontenerowce mogły się mijać - mówił premier.

To pogłębienie tzw. północnego podejścia do Świnoujścia - mówił wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

- Nowy program "Fenix", który będzie zawierał właśnie możliwość i środki na pogłębienie. To jest blisko 65 kilometrów pogłębienia toru żeglugowego do pławy Rewa, która jest dla nas w pierwszym etapie najważniejsze. Następny element to przejście po wodach niemieckich. Tworzy szeroki dostęp od strony wody do nowego terminala kontenerowego - mówił Gróbarczyk.

Inwestycja ma być warta kilka miliardów złotych.
Ma to ułatwić dostęp do planowanego głębokowodnego terminalu kontenerowego, który ma powstać w Świnoujściu - mówi premier Mateusz Morawiecki.
To pogłębienie tzw. północnego podejścia do Świnoujścia - mówi wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]

Dodaj komentarz 7 komentarzy

a czy już zostały uporządkowane kwestie polsko-niemieckiej granicy morskiej oraz rozgraniczenie naszych wód i stref ekonomicznych???
Bo planowanie z taką dezynwolturą, bez uzgodnień z partnerami niemieckimi, może się skończyć tak, jak już w przeszłości bywało - klapą.
Chyba, że znowu chodzi tylko o wydźwięk propagandowy: MAMY PLANY I PROGRAMY. Więc robić nie trzeba.
To stara metoda PiSu
Do czego pogłębiać skoro nie ma chętnych na ten terminal? Przetarg był . Chętnych brak . Bajki pana premiera skitranego na terenie portu. Dlaczego nie wśród mieszkańców naszego miasta? Albo nie w stoczni ?
@ wolny szczecin ... A może chętnych nie było bo był tor za płytki ??
dziam , dziam , dziam , jak zwykle komentarze dziamdziajacych maruderów . Wrzystko źle , nic nieee ma , poo cioo naaa ciooo , nic lepiej niech rząd nie robi bo sie niemcy obrażą. Jeśli im nie pasuje to niech patrzą i podziwiają a nie przeszkadzają w parlamencie Unii , Polska sobie daje świetnie radę i oby tak dalej panie premierze!!! Brawo za odwaę
@kacap - dzięki za potwierdzenie.
Mimo wszystko szkoda jednak, że PiS robi propagandową szopkę
Nikt nie napisał, że jest tragicznie. Tor Szczecin Świnoujście to stary temat. Jeszcze czasy PO. Nie bronię PO, bo trójmiasto było faworyzowane. Ale jak zestawi się inwestycje tam i u nas to wciąż ich porty dostają więcej . Chciałbym też nadmienić, że operatorem w szczecińskim porcie jest DB. Mają terminal drobnicowy, kontenerowy i wolny obszar celny. Dlaczego PiS owi to nie przeszkadza, a przeszkadza SEC gdzie Niemcy też mają udziały ? Bo w porcie mają swój zarząd więc kasa się zgadza. Więc fakty są takie, że robimy dla Niemców, którzy są operatorami lepszą infrę. Morawiecki przemawiał z nabrzeża niemieckiego operatora. Zgadza się ?
Morawiecki przemawiał z nabrzeża Elewatora Ewa a raczej obecnie Vittera Szczecin. To tak dla uściślenia nie jest teren DB

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty