PKN Orlen zapowiada budowę farm wiatrowych oraz całej potrzebnej infrastruktury w Świnoujściu.
Ma tam powstać port instalacyjny, który będzie jednym z najnowocześniejszych na świecie.
- Wydzierżawiliśmy 20 hektarów gruntów na 30 lat. Skończymy inwestycje na przełomie 2024 i 2025 roku - mówi Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Farmy wiatrowe na Morzu Bałtyckim są kluczowym obiektem dla transformacji koncernu.
Prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, Krzysztof Urbaś powiedział, że dokumentacja przedinwestycyjna jest przygotowana.
W projekcie Baltic Power wykorzystanych zostanie 76 turbin o mocy 15 megawatów duńskiej firmy Vestas, których elementy będą produkowane w nowej fabryce w Szczecinie.
- Mamy wszystkie niezbędne analizy nawigacyjne zatwierdzone przez Urząd Morski w Szczecinie. Posiadamy pełny harmonogram inwestycji i to podpisanie umowy, ten dokument pozwoli nam ruszyć z miejsca z konkretnymi zadaniami związanymi z przygotowaniem wszystkich projektów i z przygotowaniem przetargu na wybór wykonawcy bądź wykonawców, którzy ten terminal zrealizują - powiedział.
W nowym zakładzie ma pracować około 700 osób. Fabryka ma być gotowa w 2024 roku, a terminal instalacyjny rok później.
- Wydzierżawiliśmy 20 hektarów gruntów na 30 lat. Skończymy inwestycje na przełomie 2024 i 2025 roku - mówi Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Farmy wiatrowe na Morzu Bałtyckim są kluczowym obiektem dla transformacji koncernu.
Prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, Krzysztof Urbaś powiedział, że dokumentacja przedinwestycyjna jest przygotowana.
W projekcie Baltic Power wykorzystanych zostanie 76 turbin o mocy 15 megawatów duńskiej firmy Vestas, których elementy będą produkowane w nowej fabryce w Szczecinie.
- Mamy wszystkie niezbędne analizy nawigacyjne zatwierdzone przez Urząd Morski w Szczecinie. Posiadamy pełny harmonogram inwestycji i to podpisanie umowy, ten dokument pozwoli nam ruszyć z miejsca z konkretnymi zadaniami związanymi z przygotowaniem wszystkich projektów i z przygotowaniem przetargu na wybór wykonawcy bądź wykonawców, którzy ten terminal zrealizują - powiedział.
W nowym zakładzie ma pracować około 700 osób. Fabryka ma być gotowa w 2024 roku, a terminal instalacyjny rok później.
- Mamy wszystkie niezbędne analizy nawigacyjne zatwierdzone przez Urząd Morski w Szczecinie. Posiadamy pełny harmonogram inwestycji i to podpisanie umowy, ten dokument pozwoli nam ruszyć z miejsca z konkretnymi zadaniami związanymi z przygotowaniem wszystkich projektów i z przygotowaniem przetargu na wybór wykonawcy bądź wykonawców, którzy ten terminal zrealizują - powiedział.