Zbliża się Super Bowl. Finał futbolu amerykańskiego ligi NFL to największe jednorazowe wydarzenie na świecie. 30-sekundowy spot telewizyjny emitowany podczas tego wydarzenia bije wszelkie globalne rekordy.
W tym roku, podobnie jak w poprzednich latach, półminutowa reklama w stacji CBS podczas Super Bowl kosztować ma pięć milionów dolarów. 12 miesięcy temu z tego tytułu stacja zanotowała przychód rzędu 414 milionów dolarów. Ekonomiści prognozują, że tym razem wpływy mogą być mniejsze. Chodzi o to, że najprawdopodobniej zostanie wykupionych mniej spotów telewizyjnych. To dlatego, że w USA oglądalność rozgrywek NFL ogólnie spada.
Poprzedni Super Bowl zanotował spadek oglądalności o 7 a przed telewizorami zasiadło najmniej widzów od 2009 roku. Co ciekawe, na przestrzeni ostatnich blisko dwóch dekad, cena reklamy podczas Super Bowl wzrosła o ponad sto procent. W 2002 roku kosztowała dwa miliony 300 tysięcy dolarów. Tegoroczny Super Bowl zostanie rozegrany 3 lutego w Atlancie.
Poprzedni Super Bowl zanotował spadek oglądalności o 7 a przed telewizorami zasiadło najmniej widzów od 2009 roku. Co ciekawe, na przestrzeni ostatnich blisko dwóch dekad, cena reklamy podczas Super Bowl wzrosła o ponad sto procent. W 2002 roku kosztowała dwa miliony 300 tysięcy dolarów. Tegoroczny Super Bowl zostanie rozegrany 3 lutego w Atlancie.