"Puls Biznesu" publikuje badanie, z którego wynika, że w trakcie zakupów patriotyczne uczucia odkładamy na bok. Według sondażu, robiąc zakupy Polacy patrzą głównie na jakość i cenę.
Gazeta podkreśla, że patriotyczne hasła reklamowe nie robią już wrażenia na polskich konsumentach. Znacznie ważniejszym jest dla nas rachunek ekonomiczny. Jak wynika z sondażu IQS, Polacy na zakupach kierują się przede wszystkim jakością produktu (47 procent ankietowanych) i ceną (28 procent). Kraj pochodzenia znajduje się dopiero na czwartym miejscu - jest najważniejszy dla 7 procent konsumentów. Dodatkowo prawie połowa badanych uważa, że polskie pochodzenie produktu nie ma dla nich znaczenia. Nieliczni preferują więc towary zagraniczne.
Eksperci uważają, że takie zjawisko może mieć negatywny wpływ na gospodarkę. Ich zdaniem, gdyby Polacy darzyli rodzinnych producentów szczególniejszą sympatią, pomogłoby to tworzyć silne polskie marki i nakręcałoby wzrost gospodarczy.
Sondaż przeprowadzono 18 marca na grupie 500 osób.
Eksperci uważają, że takie zjawisko może mieć negatywny wpływ na gospodarkę. Ich zdaniem, gdyby Polacy darzyli rodzinnych producentów szczególniejszą sympatią, pomogłoby to tworzyć silne polskie marki i nakręcałoby wzrost gospodarczy.
Sondaż przeprowadzono 18 marca na grupie 500 osób.
Zobacz także
2011-03-07, godz. 08:15
Hübner o strefie euro w Polsce
Europosłanka PO Danuta Hübner uważa, że Polska powinna jak najszybciej wstąpić do strefy euro. Eurodeputowana podkreśla, że nasz kraj powinien koncentrować się na spełnieniu warunków przyjęcia euro. Dlatego też - zaznaczyła…
» więcej
2009-04-02, godz. 13:44
Stargard dla Jana Pawła II
Stargard uczci pamięć Jana Pała II specjalnym koncertem chórów. Wystąpi m.in. zespół Lumen z Poznania. Koncert odbędzie się dziś o 20.00 w kościele św. Jana.
» więcej