W szczecińskim porcie odbył się chrzest i podniesienie bandery na nowym statku pożarniczym Strażak 28. Statek kosztował 40 milionów złotych Strażak 28 powstał na bazie projektu holowników budowanych przez Remontową Shipbuilding dla Marynarki Wojennej. Jednostka będzie zabezpieczać statki przewożące niebezpieczne ładunki takie jak gazowce czy tankowce.
Kadłub promu budowanego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej prawie gotowy. We włoskiej stoczni Visentini zamontowano większość bloków statku. Cała jednostka będzie się składać z 120 bloków. Teraz trwają prace wykończeniowe na promie montowane jest wyposażenie.
Jak informuje armator czyli Polska Żegluga Bałtycka prace przebiegają w terminie, wodowanie kadłuba zaplanowano na wiosnę przyszłego roku (2023 ). Nowy prom ma wejść na linię Świnoujście Ystad. Polska Żegluga Bałtycka użytkuje 5 promów na liniach do Szwecji.
Wszystkie statki pływające na świecie od pierwszego stycznia będą musiały zmierzyć swój ślad węglowy czyli emisję gazów cieplarnianych. Takie zarządzenie wydała Międzynarodowa Organizacja Morska IMO. Celem nowych przepisów jest zmuszenie armatorów do inwestowania w statki, które będą emitować mniej dwutlenku węgla.
Kadłub promu budowanego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej prawie gotowy. We włoskiej stoczni Visentini zamontowano większość bloków statku. Cała jednostka będzie się składać z 120 bloków. Teraz trwają prace wykończeniowe na promie montowane jest wyposażenie.
Jak informuje armator czyli Polska Żegluga Bałtycka prace przebiegają w terminie, wodowanie kadłuba zaplanowano na wiosnę przyszłego roku (2023 ). Nowy prom ma wejść na linię Świnoujście Ystad. Polska Żegluga Bałtycka użytkuje 5 promów na liniach do Szwecji.
Wszystkie statki pływające na świecie od pierwszego stycznia będą musiały zmierzyć swój ślad węglowy czyli emisję gazów cieplarnianych. Takie zarządzenie wydała Międzynarodowa Organizacja Morska IMO. Celem nowych przepisów jest zmuszenie armatorów do inwestowania w statki, które będą emitować mniej dwutlenku węgla.