30 lat temu - 14 stycznia 1993 roku zatonął prom "Jan Heweliusz". Na Cmentarzu Centralnym w Szczecinie złożono kwiaty pod pomnikiem upamiętniającym tragedię. Zatonięcie promu "Jan Heweliusz" było największą katastrofą w polskiej flocie. Zginęło 55 osób. Jan Heweliusz płynął ze Świnoujścia do Ystad. Statek od lat miał problemy ze statecznością. Pod pomnikiem upamiętniającym tragedię odczytano wszystkie nazwiska ofiar.
Sejm przyjął przepisy, które mają chronić spółki portowe przed wrogim przejęciem. Nowe rozwiązania zakładają prawo pierwokupu udziałów w spółkach przeładunkowych dla Skarbu Państwa. Przeciwko była Platforma Obywatelska. W Szczecinie niemiecki Rhenus chce przejąć spółkę Bulk Cargo Port Szczecin, którą kontrolują dwie osoby prywatne. To kluczowy rejon portu gdzie przeładowuje się m.in. węgiel.
Politechnika Morska w Szczecinie wzbogaciła się o nowoczesny symulator nawigacyjno – manewrowy. Można na nim ćwiczyć bezpieczną nawigację w newralgicznych obszarach oraz symulować sytuacje awaryjne jak na przykład zahamowanie pracy silnika czy pożar.
Symulator ten jako jeden z niewielu na świecie posiada pełny widok 360 stopni dookoła mostka.
Sejm przyjął przepisy, które mają chronić spółki portowe przed wrogim przejęciem. Nowe rozwiązania zakładają prawo pierwokupu udziałów w spółkach przeładunkowych dla Skarbu Państwa. Przeciwko była Platforma Obywatelska. W Szczecinie niemiecki Rhenus chce przejąć spółkę Bulk Cargo Port Szczecin, którą kontrolują dwie osoby prywatne. To kluczowy rejon portu gdzie przeładowuje się m.in. węgiel.
Politechnika Morska w Szczecinie wzbogaciła się o nowoczesny symulator nawigacyjno – manewrowy. Można na nim ćwiczyć bezpieczną nawigację w newralgicznych obszarach oraz symulować sytuacje awaryjne jak na przykład zahamowanie pracy silnika czy pożar.
Symulator ten jako jeden z niewielu na świecie posiada pełny widok 360 stopni dookoła mostka.