Reklama internetowa – jaką formę wybrać?
Na samym początku należy zauważyć, że poszczególne formy promocji internetowej mają swoją specyfikę i nie każda z nich sprawdzi się w każdej sytuacji. Świetnie to widać, kiedy spojrzymy na dwie najpopularniejsze z nich, czyli na linki sponsorowane Google Ads oraz działania z zakresu SEO.
Pierwsza z wymienionych form reklamy ma mnóstwo atutów. Można ją uruchomić w każdej chwili i bardzo szybko dostrzec efekty. Można tez konfigurować ją na wiele sposoby, szybko przerzucając dostępny budżet na rzecz promocji poszczególnych grup produktowych.
Alternatywą jest pozycjonowanie sklepu internetowego. W tym przypadku efekty przychodzą później, początkowo trzeba pogodzić się z koniecznością ponoszenia kosztów przygotowania działań i ich stopniowego wdrażania. Jednak dużym atutem SEO jest to, że dobrze prowadzona kampania z czasem nabiera rozpędu, a jej efekty się kumulują. Efekt tego jest taki, że pomimo początkowych wydatków, na dłuższą metę właśnie pozycjonowanie staje się najbardziej opłacalną metodą działania.
Co więc jest lepsze, pozycjonowanie czy reklama Google Ads? Odpowiedź brzmi – jedno i drugie. Te dwie formy promocji doskonale się uzupełniają. Linki sponsorowane pozwalają pozyskiwać klientów w trakcie uruchamiania działań SEO, ale tez dostarczają mnóstwo informacji przydatnych w trakcie ich prowadzenia. A później, gdy sklep jest doskonale widoczny w wyszukiwarce, może stanowić kanał domykający konwersję wszędzie tam, gdzie użytkownicy znajdujący sklep w Google, opuszczą go bez dokonania zakupu.
Dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego jest opłacalne?
Chociażby ze względu na fakt, że można dzięki niemu docierać do odbiorców szukających informacji, które niekoniecznie jesteśmy w stanie przewidzieć przy nawet najbardziej dokładnym konfigurowaniu kampanii Google Ads. Ponadto jak już wspomnieliśmy powyżej, długofalowo okazuje się to dość tani sposób pozyskiwania odbiorców.
Warto jednak zwrócić uwagę na to, że dzięki skupieniu się na pozycjonowaniu szerokim można pozyskiwać wejścia użytkowników, którzy wprowadzają do Google bardzo szczegółowe zapytania. Dlaczego to jest tak istotne? Ponieważ często oznacza, że potencjalny klient jest już na dość zaawansowanym etapie procesu decyzyjnego i szansa na to, że skorzysta z naszej oferty jest całkiem spora.
Czy korzystać z bloga?
Wielu pozycjonerów zachęca, by w trakcie pozycjonowania sklepu internetowego, uruchomić w jego obrębie blog. Czy to dobry pomysł? Nawet bardzo, jednak dużo zależy od sposobu jego prowadzenia. Faktem jest, ze dzięki niemu można przyciągać użytkowników, którzy zastanawiają się nad zakupem, ale na razie jeszcze nie są pewni tego, w jaki sposób wybrać konkretny rodzaj produktu.
Jeśli na sklepowym blogu zaczniemy poruszać tematy poradnikowe związane z zakupem i użytkowaniem oferowanych produktów – uzyskamy w trakcie pozycjonowania szansę na przyciąganie także i tych klientów, którzy proces decyzyjny dopiero co zaczęli. Przy odpowiednim połączeniu SEO z reklamami Google Ads będzie można ich dzięki temu nakłonić do zakupu właśnie w Twoim sklepie.
Inne formy reklamy
Powyższe formy promocji warto łączyć także i z innymi formami marketingu internetowego. Przykładowo jeśli korzystasz z reklamy w obrębie social media, zawsze możesz zainstalować na stronie Pixel Facebooka i – podobnie jak w przypadku reklam Google Ads – ponownie docierać do osób, które już odwiedzały Twoją stronę (na przykład poprzez wejścia organiczne z Google) dzięki reklamom remarketingowym.