W tym Giermaszu aż cztery recenzje i w większości przypadków rozmawiamy o grach dobrych bądź bardzo dobrych - może nie bezwarunkowo, oczywiście polecamy wsłuchanie się w nasze opinie, ale każda z nich jest warta uwagi. Chyba najbardziej kontrowersyjne w tym zestawieniu jest kosmiczne doświadczenie z No Man's Sky - Agata Hawrylczuk przyznaje, że po pierwszych godzinach wypełnionych westchnieniami zachwytu, później niestety gra traci tempo. Ale, pod pewnymi warunkami (może jakaś promocja?), można dać tej produkcji szansę. Rafał Molenda także w kosmosie, test strategicznego Master of Orion: Conquer the Stars wypadł jak najbardziej pomyślnie. A jak już wrócicie na ziemię, to wskakujcie do bolidu w F1 2016 - Radek Lis poleca, najlepiej z kierownicą. Andrzej Kutys ograł "smutne jRPG" I am Setsuna - fani gatunku powinni być usatysfakcjonowani. W dziale technologie rozmawiamy z Radkiem Lisem między innymi o nowej wersji bardzo znanego systemu operacyjnego na smartfony. A Michał Król na urlopie...
W tym roku wreszcie udało nam się odwiedzić Kolonię i największe chyba targi gier na świecie czyli Gamescom. Siedem godzin jazdy samochodem od Szczecina i trafiasz, Drogi Graczu, do prawdziwej Ziemi Obiecanej. To nie jest miejsce i czas na odkrywanie przez wydawców wielkich nowych premier - jeżeli już, to usłyszymy o nowym poziomie do gry, czy innym dodatku - to miejsce na ogrywanie wersji demo najnowszych potencjalnych hitów. U progu jesieni, tradycyjnie wypełnionej premierami super produkcji, macie szansę (choć w kolejce swoje trzeba odstać), aby sprawdzić, na co wydacie swoje ciężko zarobione pieniądze. Michał Król i Andrzej Kutys postarali się sprawdzić możliwie jak najwięcej. Z jednej strony korzystali z ułatwień, jakie ma prasa, z drugiej poruszali się po halach jako zwykli odwiedzający, aby dać możliwie jak najpełniejszy obraz Gamescom. W tym najdłuższym chyba w historii wydaniu Giermaszu bardzo dużo mówimy także o grach polskich, są wywiady z twórcami - bo ten rok dla naszej branży na tych targach jest wręcz rekordowy. Obrazu całości dopełniają oczywiście zdjęcia Andrzeja i film, który nakręcił Michał.
Jako, że urlopy w pełni i nie zawsze jest czas na ogrywanie najnowszych gier, bo w redakcji pustki, wracamy do formuły Giermaszu muzycznego. Czyli wypełnionego muzyką z produkcji, które recenzowaliśmy przez całą wiosnę. W sumie 16 kompozycji - z profesjonalnym, he he, wprowadzeniem - wybranych przez Andrzeja Kutysa i Michała Króla: klasycznie-symfoniczno-filmowych, folkowych, elektronicznych, z brutalnymi gitarami i tak dalej. Po resztę opisu odsyłamy do poprzednich edycji muzycznych programu, bo właściwie wszystko, co tam przeczytacie, ma zastosowanie do tej audycji. A starsze Giermasze z utworami z gier znajdziecie tutaj, tutaj i tutaj.
Wakacje w pełni, premier jakby mniej (ale karuzela rozkręci się już za moment) - więc usiedliśmy wszyscy w redakcji Giermaszu, aby podsumować ostatnie miesiące. W 2016 roku przygotowaliśmy recenzje 69. gier. Nie wszystkie, ale sporo z nich mogliśmy wyróżnić, co więcej, jest już szansa, aby niektóre trafić w dobrej cenie na wyprzedaży. Tak więc, w kolejności: Agata Hawrylczuk poleca XCOM2, Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2, Darkest Dungeon, The Banner Saga 2, Mirror's Edge Catalyst. Michał Król wybrał Far Cry Primal, Ratchet & Clank (ograne prywatnie, do Giermaszu oficjalnie produkcja nie dotarła), Life is Strange, The Way oraz Crush Your Enemies. Rafał Molenda mówi o Deadlight: Director's Cut, SUPERHOT, Hitman (2016), Master of Orion: Conquer the Stars i The Technomancer. Jarek Gowin proponuje Overwatch, Battleborn, Doom, Street Fighter V i Shadowrun: Hong Kong (chociaż to gra jeszcze z 2015 roku). Łukasz Rabikowski wyróżnił Hearts of Iron IV, Stardew Valley i Stellaris. A Andrzej Kutys dobrze bawił się ogrywając Dark Souls III, Uncharted 4: Kres Złodzieja, Rise of the Tomb Raider, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4, Dragon's Dogma: Dark Arisen, Ori and the Blind Forest, Valkyria Chronicles Remastered, LEGO Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy oraz Inside.
Zobacz także
2017-08-12, godz. 06:00
[12.08.2017] Giermasz #257 - Na wakacyjnym luzie część 2
Jak sama nazwa audycji wskazuje - a i wystarczy zerknąć na długość tego programu - w Giermaszu nastroje plażowe. Część redakcji na jakiś urlopach, mieliśmy też w Szczecinie zlot żaglowców The Tall Shpis Races, to i czasu na granie…
» więcej
2017-08-11, godz. 12:04
ARCHIWUM 2017, czerwiec
» więcej
2017-08-11, godz. 12:04
ARCHIWUM 2017, lipiec
» więcej
2017-08-11, godz. 11:54
[05.08.2017] Kupka wstydu: Persona 4 Golden [PS Vita]
Jak wiadomo, najfajniejsze w przenoścnych konsolach jest to, że są... przenośne. Czyli można je zabrać ze sobą na wakacje. I tak oto udało mi się, wreszcie, bo recenzje nie pozostawiały wątpliwości, że to znakomita pozycja - tak…
» więcej
2017-08-05, godz. 14:06
[05.08.2017] Giermasz #256 - Na wakacyjnym luzie
W tym Giermaszu wyjątkowo wakacyjnie: zamiast recenzji jakiejś nowości, Andrzej Kutys zdjął z "kupki wstydu" świetną Personę 4 Golden. To niby jRPG, ale tak inne od klasycznego ujęcia tematu, że można polecać każdemu, nie tylko…
» więcej
2017-08-05, godz. 10:16
[05.08.2017] Kupka wstydu: Persona 4 Golden [PS Vita]
Jak wiadomo, najfajniejsze w przenoścnych konsolach jest to, że są... przenośne. Czyli można je zabrać ze sobą na wakacje. I tak oto udało mi się, wreszcie, bo recenzje nie pozostawiały wątpliwości, że to znakomita pozycja - tak…
» więcej
2017-08-05, godz. 09:23
[05.08.2017] Przegląd tygodnia
Skoro w ubiegłorocznej odsłonie serii tryb kariery okazał się sukcesem - to studio Codemasters "idzie za ciosem" i zapowiada w zwiastunach, że nadchodzące - właściwie nadjeżdżające z hukiem - F1 2017 dostanie tej kariery jeszcze…
» więcej
2017-07-29, godz. 06:00
[29.07.2017] Giermasz #255 - Podsumowanie pierwszego półrocza 2017
No, właściwie to podsumowanie sześciu miesięcy - do czerwca - plus jeden, czyli lipiec... Ale nie bądźmy drobiazgowi, he he. Tak więc Andrzej Kutys, Michał Król, Agata Hawrylczuk, Jarek Gowin i Łukasz Rabikowski przejrzeli dział…
» więcej
2017-07-26, godz. 22:51
[22.07.2017] Przegląd tygodnia
"Spędzasz nad czymś prawie trzy lata i na 5 dni przed prezentacją jakiś #%@#%#$% wrzuca twój materiał" - no, szef studia Sledgehammer Games jest mega "szczęśliwy", że z pieczołowicie przygotowanej prezentacji trybu zombie w nowym…
» więcej
2017-07-22, godz. 06:00
Hans Kloss (1992 r.)
Chyba każdy zna lub słyszał o serialu telewizyjnym "Stawka większa niż życie" z lat 60. Twórcy tego dzieła inspirowali się pierwszym filmem o Jamesie Bondzie, a w roku 1992 studio LK Avalon na podstawie przygód Hansa Klossa postanowiło…
» więcej