W tym Giermaszu aż cztery recenzje i w większości przypadków rozmawiamy o grach dobrych bądź bardzo dobrych - może nie bezwarunkowo, oczywiście polecamy wsłuchanie się w nasze opinie, ale każda z nich jest warta uwagi. Chyba najbardziej kontrowersyjne w tym zestawieniu jest kosmiczne doświadczenie z No Man's Sky - Agata Hawrylczuk przyznaje, że po pierwszych godzinach wypełnionych westchnieniami zachwytu, później niestety gra traci tempo. Ale, pod pewnymi warunkami (może jakaś promocja?), można dać tej produkcji szansę. Rafał Molenda także w kosmosie, test strategicznego Master of Orion: Conquer the Stars wypadł jak najbardziej pomyślnie. A jak już wrócicie na ziemię, to wskakujcie do bolidu w F1 2016 - Radek Lis poleca, najlepiej z kierownicą. Andrzej Kutys ograł "smutne jRPG" I am Setsuna - fani gatunku powinni być usatysfakcjonowani. W dziale technologie rozmawiamy z Radkiem Lisem między innymi o nowej wersji bardzo znanego systemu operacyjnego na smartfony. A Michał Król na urlopie...
W tym roku wreszcie udało nam się odwiedzić Kolonię i największe chyba targi gier na świecie czyli Gamescom. Siedem godzin jazdy samochodem od Szczecina i trafiasz, Drogi Graczu, do prawdziwej Ziemi Obiecanej. To nie jest miejsce i czas na odkrywanie przez wydawców wielkich nowych premier - jeżeli już, to usłyszymy o nowym poziomie do gry, czy innym dodatku - to miejsce na ogrywanie wersji demo najnowszych potencjalnych hitów. U progu jesieni, tradycyjnie wypełnionej premierami super produkcji, macie szansę (choć w kolejce swoje trzeba odstać), aby sprawdzić, na co wydacie swoje ciężko zarobione pieniądze. Michał Król i Andrzej Kutys postarali się sprawdzić możliwie jak najwięcej. Z jednej strony korzystali z ułatwień, jakie ma prasa, z drugiej poruszali się po halach jako zwykli odwiedzający, aby dać możliwie jak najpełniejszy obraz Gamescom. W tym najdłuższym chyba w historii wydaniu Giermaszu bardzo dużo mówimy także o grach polskich, są wywiady z twórcami - bo ten rok dla naszej branży na tych targach jest wręcz rekordowy. Obrazu całości dopełniają oczywiście zdjęcia Andrzeja i film, który nakręcił Michał.
Jako, że urlopy w pełni i nie zawsze jest czas na ogrywanie najnowszych gier, bo w redakcji pustki, wracamy do formuły Giermaszu muzycznego. Czyli wypełnionego muzyką z produkcji, które recenzowaliśmy przez całą wiosnę. W sumie 16 kompozycji - z profesjonalnym, he he, wprowadzeniem - wybranych przez Andrzeja Kutysa i Michała Króla: klasycznie-symfoniczno-filmowych, folkowych, elektronicznych, z brutalnymi gitarami i tak dalej. Po resztę opisu odsyłamy do poprzednich edycji muzycznych programu, bo właściwie wszystko, co tam przeczytacie, ma zastosowanie do tej audycji. A starsze Giermasze z utworami z gier znajdziecie tutaj, tutaj i tutaj.
Wakacje w pełni, premier jakby mniej (ale karuzela rozkręci się już za moment) - więc usiedliśmy wszyscy w redakcji Giermaszu, aby podsumować ostatnie miesiące. W 2016 roku przygotowaliśmy recenzje 69. gier. Nie wszystkie, ale sporo z nich mogliśmy wyróżnić, co więcej, jest już szansa, aby niektóre trafić w dobrej cenie na wyprzedaży. Tak więc, w kolejności: Agata Hawrylczuk poleca XCOM2, Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2, Darkest Dungeon, The Banner Saga 2, Mirror's Edge Catalyst. Michał Król wybrał Far Cry Primal, Ratchet & Clank (ograne prywatnie, do Giermaszu oficjalnie produkcja nie dotarła), Life is Strange, The Way oraz Crush Your Enemies. Rafał Molenda mówi o Deadlight: Director's Cut, SUPERHOT, Hitman (2016), Master of Orion: Conquer the Stars i The Technomancer. Jarek Gowin proponuje Overwatch, Battleborn, Doom, Street Fighter V i Shadowrun: Hong Kong (chociaż to gra jeszcze z 2015 roku). Łukasz Rabikowski wyróżnił Hearts of Iron IV, Stardew Valley i Stellaris. A Andrzej Kutys dobrze bawił się ogrywając Dark Souls III, Uncharted 4: Kres Złodzieja, Rise of the Tomb Raider, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4, Dragon's Dogma: Dark Arisen, Ori and the Blind Forest, Valkyria Chronicles Remastered, LEGO Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy oraz Inside.
Zobacz także
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] Przegląd tygodnia
Legendarny Fumito Ueda pracuje nad kolejną produkcją! Czyli de facto, raptem czwartą swoją grą. Ale jak się ma w portfolio Ico, Shadow of the Collosus i The Last Guardian - to my nie mamy pytań. Zabawne, że jak opowiada Japończyk:…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] Bal maskowy
Znowu płoną baterie w smartfonie... Od TEGO producenta... Ale spokojnie, tym razem to chyba jednak jednostkowe przypadki. A tak na marginesie, w Korei Południowej kupisz egzemplarz felernego, "płonącego" modelu - oczywiście już poprawiony…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] The Elder Scrolls Online: Morrowind [PS4]
Hej hej hej! Dzisiaj będzie dość.. Hmm no właśnie, sentymentalnie. Sentymentalnie z wielu powodów, bo gra z którą przyszło mi się zmierzyć to naprawdę nie lada tytuł. Ta historia rozpoczęła się niemal dokładnie 15 lat temu…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] The Elder Scrolls Online: Morrowind [PS4]
Hej hej hej! Dzisiaj będzie dość.. Hmm no właśnie, sentymentalnie. Sentymentalnie z wielu powodów, bo gra z którą przyszło mi się zmierzyć to naprawdę nie lada tytuł. Ta historia rozpoczęła się niemal dokładnie 15 lat temu…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] Giermasz #252 - Zabójcze strzelanie i sieciowe rozczarowanie
Dwie recenzje w tym wydaniu Giermaszu: zaczynamy od bardzo świeżej premiery strzelanki Nex Machina: Death Machine . Andrzej Kutys nie pierwszy raz miał do czynienia z twin-stick shooterem od studia Housmarque - i oczywiście poleca, z ostrzeżeniem…
» więcej
2017-07-01, godz. 06:00
[01.07.2017] Auta 3: Wysokie Obroty [PS4]
Jak ja lubię miłe niespodzianki, a niespodzianki są tym milsze, im mniej się ich spodziewam. Albo im bardziej nastawiony jestem na porażkę. Przyznaję, tym razem byłem nastawiony na porażkę, ale mam usprawiedliwienie. Zazwyczaj gry…
» więcej
2017-07-01, godz. 06:00
[01.07.2017] Thimbleweed Park [PC]
To były lata 90 gdy (jak tylko rodzice pozwolili trochę pograć na komputerze) wyciągałam z pudełka The Secret of Monkey Island wiedząc, że nim się obejrzę trzeba będzie krzyczeć "jeszcze tylko chwiiiilęęę". Lucasfilm Games nazywa…
» więcej
2017-07-01, godz. 06:00
[01.07.2017] Thimbleweed Park [PC]
To były lata 90 gdy (jak tylko rodzice pozwolili trochę pograć na komputerze) wyciągałam z pudełka The Secret of Monkey Island wiedząc, że nim się obejrzę trzeba będzie krzyczeć "jeszcze tylko chwiiiilęęę". Lucasfilm Games nazywa…
» więcej
2017-07-01, godz. 06:00
[01.07.2017] Get Even [PS4]
Get Even, produkcja gliwickiego studia The Farm, była wybrana przez nas najlepszą polską grą obecną na ubiegłorocznych, największych targach na świecie Gamescom w Kolonii. Oczekiwania były olbrzymie, gra zapowiadała się fantastycznie…
» więcej
2017-07-01, godz. 06:00
[01.07.2017] Auta 3: Wysokie Obroty [PS4]
Jak ja lubię miłe niespodzianki, a niespodzianki są tym milsze, im mniej się ich spodziewam. Albo im bardziej nastawiony jestem na porażkę. Przyznaję, tym razem byłem nastawiony na porażkę, ale mam usprawiedliwienie. Zazwyczaj gry…
» więcej