W tym Giermaszu aż cztery recenzje i w większości przypadków rozmawiamy o grach dobrych bądź bardzo dobrych - może nie bezwarunkowo, oczywiście polecamy wsłuchanie się w nasze opinie, ale każda z nich jest warta uwagi. Chyba najbardziej kontrowersyjne w tym zestawieniu jest kosmiczne doświadczenie z No Man's Sky - Agata Hawrylczuk przyznaje, że po pierwszych godzinach wypełnionych westchnieniami zachwytu, później niestety gra traci tempo. Ale, pod pewnymi warunkami (może jakaś promocja?), można dać tej produkcji szansę. Rafał Molenda także w kosmosie, test strategicznego Master of Orion: Conquer the Stars wypadł jak najbardziej pomyślnie. A jak już wrócicie na ziemię, to wskakujcie do bolidu w F1 2016 - Radek Lis poleca, najlepiej z kierownicą. Andrzej Kutys ograł "smutne jRPG" I am Setsuna - fani gatunku powinni być usatysfakcjonowani. W dziale technologie rozmawiamy z Radkiem Lisem między innymi o nowej wersji bardzo znanego systemu operacyjnego na smartfony. A Michał Król na urlopie...
W tym roku wreszcie udało nam się odwiedzić Kolonię i największe chyba targi gier na świecie czyli Gamescom. Siedem godzin jazdy samochodem od Szczecina i trafiasz, Drogi Graczu, do prawdziwej Ziemi Obiecanej. To nie jest miejsce i czas na odkrywanie przez wydawców wielkich nowych premier - jeżeli już, to usłyszymy o nowym poziomie do gry, czy innym dodatku - to miejsce na ogrywanie wersji demo najnowszych potencjalnych hitów. U progu jesieni, tradycyjnie wypełnionej premierami super produkcji, macie szansę (choć w kolejce swoje trzeba odstać), aby sprawdzić, na co wydacie swoje ciężko zarobione pieniądze. Michał Król i Andrzej Kutys postarali się sprawdzić możliwie jak najwięcej. Z jednej strony korzystali z ułatwień, jakie ma prasa, z drugiej poruszali się po halach jako zwykli odwiedzający, aby dać możliwie jak najpełniejszy obraz Gamescom. W tym najdłuższym chyba w historii wydaniu Giermaszu bardzo dużo mówimy także o grach polskich, są wywiady z twórcami - bo ten rok dla naszej branży na tych targach jest wręcz rekordowy. Obrazu całości dopełniają oczywiście zdjęcia Andrzeja i film, który nakręcił Michał.
Jako, że urlopy w pełni i nie zawsze jest czas na ogrywanie najnowszych gier, bo w redakcji pustki, wracamy do formuły Giermaszu muzycznego. Czyli wypełnionego muzyką z produkcji, które recenzowaliśmy przez całą wiosnę. W sumie 16 kompozycji - z profesjonalnym, he he, wprowadzeniem - wybranych przez Andrzeja Kutysa i Michała Króla: klasycznie-symfoniczno-filmowych, folkowych, elektronicznych, z brutalnymi gitarami i tak dalej. Po resztę opisu odsyłamy do poprzednich edycji muzycznych programu, bo właściwie wszystko, co tam przeczytacie, ma zastosowanie do tej audycji. A starsze Giermasze z utworami z gier znajdziecie tutaj, tutaj i tutaj.
Wakacje w pełni, premier jakby mniej (ale karuzela rozkręci się już za moment) - więc usiedliśmy wszyscy w redakcji Giermaszu, aby podsumować ostatnie miesiące. W 2016 roku przygotowaliśmy recenzje 69. gier. Nie wszystkie, ale sporo z nich mogliśmy wyróżnić, co więcej, jest już szansa, aby niektóre trafić w dobrej cenie na wyprzedaży. Tak więc, w kolejności: Agata Hawrylczuk poleca XCOM2, Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2, Darkest Dungeon, The Banner Saga 2, Mirror's Edge Catalyst. Michał Król wybrał Far Cry Primal, Ratchet & Clank (ograne prywatnie, do Giermaszu oficjalnie produkcja nie dotarła), Life is Strange, The Way oraz Crush Your Enemies. Rafał Molenda mówi o Deadlight: Director's Cut, SUPERHOT, Hitman (2016), Master of Orion: Conquer the Stars i The Technomancer. Jarek Gowin proponuje Overwatch, Battleborn, Doom, Street Fighter V i Shadowrun: Hong Kong (chociaż to gra jeszcze z 2015 roku). Łukasz Rabikowski wyróżnił Hearts of Iron IV, Stardew Valley i Stellaris. A Andrzej Kutys dobrze bawił się ogrywając Dark Souls III, Uncharted 4: Kres Złodzieja, Rise of the Tomb Raider, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4, Dragon's Dogma: Dark Arisen, Ori and the Blind Forest, Valkyria Chronicles Remastered, LEGO Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy oraz Inside.
Zobacz także
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2017] Umbrella Corps [PS4]
No dobra... Przyznaję, że nie jestem wielkim fanem Resident Evil. Nie to, że nie lubię tej gry, ale ta gra mnie za bardzo nie lubi. Za każdym razem, kiedy jakieś części pojawiały się na rynku przegapiałem je i wracałem je do nich…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2017] Umbrella Corps [PS4]
No dobra... Przyznaję, że nie jestem wielkim fanem Resident Evil. Nie to, że nie lubię tej gry, ale ta gra mnie za bardzo nie lubi. Za każdym razem, kiedy jakieś części pojawiały się na rynku przegapiałem je i wracałem je do nich…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] Deadlight: Director's Cut [PC]
Zombie - temat wiecznie... żywy... Na temat żywych trupów, post apokaliptycznego świata i walki jednostki o przetrwanie powstały dziesiątki filmów i gier. I oto mamy kolejną ze śmiercią w tytule. Deadlight hiszpańskiego studia Tequila…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] Deadlight: Director's Cut [PC]
Zombie - temat wiecznie... żywy... Na temat żywych trupów, post apokaliptycznego świata i walki jednostki o przetrwanie powstały dziesiątki filmów i gier. I oto mamy kolejną ze śmiercią w tytule. Deadlight hiszpańskiego studia Tequila…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
GIERMASZ 2016, lipiec
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] Przestroga
Tym razem zaczynamy od śmiertelnej ofiary nowych technologii - przestrogi, że póki co jednak człowiek jest niezastąpionym elementem systemu. Na całe szczęście... poza tym, nasz ekspert Radek Lis opowiada o nowej wersji systemu operacyjnego…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
GIERMASZ 2016, lipiec
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] Horror za horror
Dla Biało-Czerwonych EURO się skończyło - ale po horrorze ze Szwajcarią dostali od jednego z polskich studiów grę - a jakże, horror. Kto wysłał i jaką grę, o tym opowiada nasz ekspert od polskiej branży Michał Król. Poza tym…
» więcej
2016-06-25, godz. 06:00
[25.06.2016] Stardew Valley [PC]
Kiedy dowiedziałem się, że to właśnie mi przypadnie zrecenzowanie tej gry byłem do niej baardzo sceptycznie nastawiony. Nie ukrywajmy, tego typu tytuły nie należą ani do zbyt dynamicznych, nie mają też tak bardzo rozbudowanych scenariuszy…
» więcej
2016-06-25, godz. 06:00
[25.06.2016] Stardew Valley [PC]
Kiedy dowiedziałem się, że to właśnie mi przypadnie zrecenzowanie tej gry byłem do niej baardzo sceptycznie nastawiony. Nie ukrywajmy, tego typu tytuły nie należą ani do zbyt dynamicznych, nie mają też tak bardzo rozbudowanych scenariuszy…
» więcej