Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
GIERMASZ-Program z 29.10.16
Nie ma to jak "rozdarte serce recenzenta". Bo z jednej strony widzisz w opisywanej grze sporo minusów, a jednocześnie ciągnie cię do konsoli i spędzasz kolejne godziny z - w tym przypadku - Mafią III. Michał Król tak jak wytyka różne ułomności, tak przyznaje szczerze - mimo wszystko bawił się świetnie... Przed pewnym dylematem stanie też fan gier piłkarskich: liczą się dwie produkcje i czy wybrać z nich akurat FIFA 17? Zdaniem Andrzeja Kutysa, najnowsza odsłona najpopularniejszej obecnie serii "kopanej" ma sporo atutów, aby przekonać do siebie niezdecydowanych. Kolejna gra, kolejny dylemat: co prawda WWE2K17 całkiem udanie oddaje atmosferę amerykańskiego szoł - ale Jarek Gowin zastanawia się, na ile taka produkcja może spodobać się niewtajemniczonym w świat przedstawienia dla niepoznaki zwanego wrestlingiem. Wreszcie, Łukaszowi Rabikowskiemu udało się skończyć event [0] (bo to drugie podejście gdy wcześniej mieliśmy problemy techniczne). I znowu zastanowienie: czy aby na pewno ta całkiem udana gra przygodowa musi kosztować tyle na ile ją wyceniono, skoro zabawy nie starcza na długo? W Giermaszu pojawia się znowu nasz ekspert od nowych technologi Radek Lis, a w dziale Gramy po polsku polecamy kolejną odsłonę relacji z targów PGA 2016. Rozmawiamy ze studiami: Artifex Mundi, Digital Melody, Robot Gentelman, Space Boat Studios, Monster Couch, Sleepless Clinic, Wasteland Interactive oraz The House of Fables.
Realizacja: Marek Kowalczyk, Michał Król
GIERMASZ-Program z 22.10.16
To nasza kolejna wizyta w Poznaniu na imprezie na której - nie da się ukryć - szczególnie interesuje nas hala z polskimi produkcjami. W tym Giermaszu bardzo dużo rozmów z naszymi twórcami. A co więcej, już teraz możemy zapowiedzieć, że w przyszłym tygodniu zaprezentujemy kolejne wywiady nagrane na PGA 2016. W tym programie możecie usłyszeć co o swoich grach mają do powiedzenia: Andrzej Mędrycki i Daniel Sadowski z Nitreal Games o Titan Charge, Marcin Turecki z TwoMammoths o Archaica: The Path Of Light, Szymon Erdmański i Mateusz Lenart z Bloober Team o rozszerzeniu do Layers of Fear i planach na przyszłość, Jacek Głowacki z iFun4all o Serial Cleaner, Tomek Strzałkowski z Telepaths Tree o grze Inner Chains oraz Łukasz Kubiak IMGN.pro o produkcji Fool's Theory Seven: The Days Long Gone oraz grzey Symmetry, Łukasz Mach z The Farm 51 o Chernobyl VR Project oraz Get Even, o branży opowiada też Marek Czerniak z Fundacji Indie Games Polska a także Tomasz Wacławek o swoich grach Ronin i Immortal Planet. Odwiedziliśmy też stoisko Microsoftu i Xbox One o którym opowiada Tomasz Sweściak, Marcin Kosman opowiedział o ofercie CDP.pl, rozmawialiśmy także z przedstawicielem studia Pirhania Bytes o grze Elex.

Możecie też tych rozmów posłuchać osobno tutaj i tutaj. A za tydzień - oprócz dokończenia relacji z PGA 2016 będzie także bardzo dużo recenzji!
GIERMASZ-Program z 15.10.16
Zgodnie z tytułem tej audycji, dzisiaj w Giermaszu bardzo różne gatunki: dla fanów wysokobudżetowych gier akcji mamy znakomite Rise of the Tomb Raider. Andrzej Kutys zachwycał się już wersją na komputer, teraz ograliśmy na konsoli i dalej jest super. To tytuł, który może spodobać się większości graczy - za to Aragami, które sprawdził Jarek Gowin, tak jak jest bardzo fajną skradanką, tak wymaga bardzo wiele cierpliwości i uwagi, więc to raczej tytuł dla fanów gatunku. Podobnie trudna jest polska gra o... rzucaniu świetlnym oszczepem w stwory rodem z narkotycznego snu. Lichtspeer, tak jak Michała Króla pozytywnie zaskoczyło, tak wymęczyło porządnym poziomem trudności. No i to pikselowa niezależna produkcja, co nie wszystkim pasuje. Za to jeżeli lubicie gry samochodowe, ale nie macie ciśnienia na ultra-hardcorowe-symulatory, to można wziąć pod uwagę WRC 6. Nie zaskoczy pozytywnie grafiką, ale model jazdy Radkowi Lisowi podpasował. Radek opowiada też o nowościach technologicznych, a Michał o polskich grach.
GIERMASZ-Program z 08.10.16
Niby trzy recenzje w tym Giermaszu, a tak jakby już wszystko było. Taki na przykład BioShock: od premiery "jedynki" minęło długie 9 lat... Ale być może ta świetna seria trzech gier Ciebie ominęła? To Michał Król, fan tego uniwersum, gorąco poleca remaster BioShock: The Collection. W innym przypadku odpowiedź na pytanie, czy warto kupić jeszcze raz może być trudna. Ze świetną strategią XCOM 2 sytuacja jest nieco inna: Agata Hawrylczuk rozpływała się nad wersją PC, chociaż wytykała trochę błędów technicznych. I, żeby było śmieszniej, produkcja właśnie wydana na konsolach cierpi na te same bolączki a jednocześnie jest to ciągle znakomita zabawa. Za to Rafał Molenda z pewną ulgą odnotowuje, że po kilku słabszych odcinkach, najnowszy epizod wydawanej w częściach gry Hitman znowu daje radę, to jest ciekawa wycieczka do Kolorado. W studiu pojawił się także nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis, rozmawiamy między innymi o "furach i komórach". A w kąciku polskim Michał Król i Andrzej Kutys rozpływają się nad kolejnymi rodzimymi produkcjami.
GIERMASZ-Program z 01.10.16
Przyznajemy, taka sytuacja nam się jeszcze nie zdarzyła: Agata Hawrylczuk próbowała "odpalić" na swoim Mac-u dobrze się zapowiadającą przygodówkę event [0] - i się jej to nie udało. Do dyspozycji mamy jeszcze wersję na PC, i pewnie do tej gry wrócimy, ale twórcy chyba trochę pokpili sprawę. Za to panowie i panie odpowiedzialni za sportową serię z koszykówką w roli głównej, po raz kolejny dali radę - Łukasz Rabikowski jest zachwycony NBA2K17. Tymczasem Rafał Molenda nie mógł się przyzwyczaić do jednak dosyć archaicznego już Mount&Blade: Warband. Ten, powiedzmy, symulator życia w średniowieczu ma swoje momenty, ale technicznie to tytuł przynajmniej z poprzedniej epoki. Wreszcie Andrzej Kutys opowiada o rozwoju akcji w drugim odcinku przygodówki Batman od studia Telltale - i kontynuację ogląda się z przyjemnością. Do naszego studia przyszedł także Radek Lis, w nowych technologiach doprawdy wybuchowo ostatnio. A Michał Król przygotował kolejną porcję newsów o polskich grach i twórcach.

Zobacz także

2017-07-15, godz. 06:00 [15.07.2017] Elite: Dangerous [PS4] Zdobywcy kosmosu. Piloci przyszłości (ale ci, którzy jednak wolą pada od klawiatury). Doczekaliście się. Nadszedł czas Elite Dangerous na PS4. Pady w dłoń i startujemy (nie zapominając oczywiście o schowaniu podwozia) w nadświetlną… » więcej 2017-07-15, godz. 06:00 [15.07.2017] Serial Cleaner [PS4] W marzeniach nie wyobrażałem sobie, że w żółtym stroju z filmu "Kill Bill" będę sprzątał ciała w lokacji żywcem wyjętej z "Wejścia Smoka" z Brucem Lee. Albo, że do pozbywania się trupów będzie służył mi Ksenomorf z innego… » więcej 2017-07-15, godz. 06:00 [15.07.2017] Elite: Dangerous [PS4] Zdobywcy kosmosu. Piloci przyszłości (ale ci, którzy jednak wolą pada od klawiatury). Doczekaliście się. Nadszedł czas Elite Dangerous na PS4. Pady w dłoń i startujemy (nie zapominając oczywiście o schowaniu podwozia) w nadświetlną… » więcej 2017-07-15, godz. 06:00 [15.07.2017] Serial Cleaner [PS4] W marzeniach nie wyobrażałem sobie, że w żółtym stroju z filmu "Kill Bill" będę sprzątał ciała w lokacji żywcem wyjętej z "Wejścia Smoka" z Brucem Lee. Albo, że do pozbywania się trupów będzie służył mi Ksenomorf z innego… » więcej 2017-07-15, godz. 06:00 [15.07.2017] Elite: Dangerous [PS4] Zdobywcy kosmosu. Piloci przyszłości (ale ci, którzy jednak wolą pada od klawiatury). Doczekaliście się. Nadszedł czas Elite Dangerous na PS4. Pady w dłoń i startujemy (nie zapominając oczywiście o schowaniu podwozia) w nadświetlną… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 [08.07.2017] The Elder Scrolls Online: Morrowind [PS4] Hej hej hej! Dzisiaj będzie dość.. Hmm no właśnie, sentymentalnie. Sentymentalnie z wielu powodów, bo gra z którą przyszło mi się zmierzyć to naprawdę nie lada tytuł. Ta historia rozpoczęła się niemal dokładnie 15 lat temu… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 [08.07.2017] Nex Machina: Death Machine [PS4] W pierwszej chwili myślałem, że chyba dostałem przysłowiowego "oczopląsu". A przecież to nie pierwsza strzelanka studia Housemarque w jaką miałem przyjemność (podkreślam słowo przyjemność) grać. Odpaliłem więc poziom trudności… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 [08.07.2017] Nex Machina: Death Machine [PS4] W pierwszej chwili myślałem, że chyba dostałem przysłowiowego "oczopląsu". A przecież to nie pierwsza strzelanka studia Housemarque w jaką miałem przyjemność (podkreślam słowo przyjemność) grać. Odpaliłem więc poziom trudności… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 Double Dragon (1987 r.) Nie byłoby chodzonych bijatyk, gdyby nie Double Dragon z 1987 roku. Produkcja studia Technos Japan wywarła niebagatelny wpływ na cały gatunek beat'em upów, po latach zyskując status kultowej. Bohaterowie, bracia Billy i Jimmy Lee… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 [08.07.2017] Nex Machina: Death Machine [PS4] W pierwszej chwili myślałem, że chyba dostałem przysłowiowego "oczopląsu". A przecież to nie pierwsza strzelanka studia Housemarque w jaką miałem przyjemność (podkreślam słowo przyjemność) grać. Odpaliłem więc poziom trudności… » więcej
404405406407408409410