Nie ma to jak "rozdarte serce recenzenta". Bo z jednej strony widzisz w opisywanej grze sporo minusów, a jednocześnie ciągnie cię do konsoli i spędzasz kolejne godziny z - w tym przypadku - Mafią III. Michał Król tak jak wytyka różne ułomności, tak przyznaje szczerze - mimo wszystko bawił się świetnie... Przed pewnym dylematem stanie też fan gier piłkarskich: liczą się dwie produkcje i czy wybrać z nich akurat FIFA 17? Zdaniem Andrzeja Kutysa, najnowsza odsłona najpopularniejszej obecnie serii "kopanej" ma sporo atutów, aby przekonać do siebie niezdecydowanych. Kolejna gra, kolejny dylemat: co prawda WWE2K17 całkiem udanie oddaje atmosferę amerykańskiego szoł - ale Jarek Gowin zastanawia się, na ile taka produkcja może spodobać się niewtajemniczonym w świat przedstawienia dla niepoznaki zwanego wrestlingiem. Wreszcie, Łukaszowi Rabikowskiemu udało się skończyć event [0] (bo to drugie podejście gdy wcześniej mieliśmy problemy techniczne). I znowu zastanowienie: czy aby na pewno ta całkiem udana gra przygodowa musi kosztować tyle na ile ją wyceniono, skoro zabawy nie starcza na długo? W Giermaszu pojawia się znowu nasz ekspert od nowych technologi Radek Lis, a w dziale Gramy po polsku polecamy kolejną odsłonę relacji z targów PGA 2016. Rozmawiamy ze studiami: Artifex Mundi, Digital Melody, Robot Gentelman, Space Boat Studios, Monster Couch, Sleepless Clinic, Wasteland Interactive oraz The House of Fables.
To nasza kolejna wizyta w Poznaniu na imprezie na której - nie da się ukryć - szczególnie interesuje nas hala z polskimi produkcjami. W tym Giermaszu bardzo dużo rozmów z naszymi twórcami. A co więcej, już teraz możemy zapowiedzieć, że w przyszłym tygodniu zaprezentujemy kolejne wywiady nagrane na PGA 2016. W tym programie możecie usłyszeć co o swoich grach mają do powiedzenia: Andrzej Mędrycki i Daniel Sadowski z Nitreal Games o Titan Charge, Marcin Turecki z TwoMammoths o Archaica: The Path Of Light, Szymon Erdmański i Mateusz Lenart z Bloober Team o rozszerzeniu do Layers of Fear i planach na przyszłość, Jacek Głowacki z iFun4all o Serial Cleaner, Tomek Strzałkowski z Telepaths Tree o grze Inner Chains oraz Łukasz Kubiak IMGN.pro o produkcji Fool's Theory Seven: The Days Long Gone oraz grzey Symmetry, Łukasz Mach z The Farm 51 o Chernobyl VR Project oraz Get Even, o branży opowiada też Marek Czerniak z Fundacji Indie Games Polska a także Tomasz Wacławek o swoich grach Ronin i Immortal Planet. Odwiedziliśmy też stoisko Microsoftu i Xbox One o którym opowiada Tomasz Sweściak, Marcin Kosman opowiedział o ofercie CDP.pl, rozmawialiśmy także z przedstawicielem studia Pirhania Bytes o grze Elex.
Możecie też tych rozmów posłuchać osobno tutaj i tutaj. A za tydzień - oprócz dokończenia relacji z PGA 2016 będzie także bardzo dużo recenzji!
Możecie też tych rozmów posłuchać osobno tutaj i tutaj. A za tydzień - oprócz dokończenia relacji z PGA 2016 będzie także bardzo dużo recenzji!
Zgodnie z tytułem tej audycji, dzisiaj w Giermaszu bardzo różne gatunki: dla fanów wysokobudżetowych gier akcji mamy znakomite Rise of the Tomb Raider. Andrzej Kutys zachwycał się już wersją na komputer, teraz ograliśmy na konsoli i dalej jest super. To tytuł, który może spodobać się większości graczy - za to Aragami, które sprawdził Jarek Gowin, tak jak jest bardzo fajną skradanką, tak wymaga bardzo wiele cierpliwości i uwagi, więc to raczej tytuł dla fanów gatunku. Podobnie trudna jest polska gra o... rzucaniu świetlnym oszczepem w stwory rodem z narkotycznego snu. Lichtspeer, tak jak Michała Króla pozytywnie zaskoczyło, tak wymęczyło porządnym poziomem trudności. No i to pikselowa niezależna produkcja, co nie wszystkim pasuje. Za to jeżeli lubicie gry samochodowe, ale nie macie ciśnienia na ultra-hardcorowe-symulatory, to można wziąć pod uwagę WRC 6. Nie zaskoczy pozytywnie grafiką, ale model jazdy Radkowi Lisowi podpasował. Radek opowiada też o nowościach technologicznych, a Michał o polskich grach.
Niby trzy recenzje w tym Giermaszu, a tak jakby już wszystko było. Taki na przykład BioShock: od premiery "jedynki" minęło długie 9 lat... Ale być może ta świetna seria trzech gier Ciebie ominęła? To Michał Król, fan tego uniwersum, gorąco poleca remaster BioShock: The Collection. W innym przypadku odpowiedź na pytanie, czy warto kupić jeszcze raz może być trudna. Ze świetną strategią XCOM 2 sytuacja jest nieco inna: Agata Hawrylczuk rozpływała się nad wersją PC, chociaż wytykała trochę błędów technicznych. I, żeby było śmieszniej, produkcja właśnie wydana na konsolach cierpi na te same bolączki a jednocześnie jest to ciągle znakomita zabawa. Za to Rafał Molenda z pewną ulgą odnotowuje, że po kilku słabszych odcinkach, najnowszy epizod wydawanej w częściach gry Hitman znowu daje radę, to jest ciekawa wycieczka do Kolorado. W studiu pojawił się także nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis, rozmawiamy między innymi o "furach i komórach". A w kąciku polskim Michał Król i Andrzej Kutys rozpływają się nad kolejnymi rodzimymi produkcjami.
Przyznajemy, taka sytuacja nam się jeszcze nie zdarzyła: Agata Hawrylczuk próbowała "odpalić" na swoim Mac-u dobrze się zapowiadającą przygodówkę event [0] - i się jej to nie udało. Do dyspozycji mamy jeszcze wersję na PC, i pewnie do tej gry wrócimy, ale twórcy chyba trochę pokpili sprawę. Za to panowie i panie odpowiedzialni za sportową serię z koszykówką w roli głównej, po raz kolejny dali radę - Łukasz Rabikowski jest zachwycony NBA2K17. Tymczasem Rafał Molenda nie mógł się przyzwyczaić do jednak dosyć archaicznego już Mount&Blade: Warband. Ten, powiedzmy, symulator życia w średniowieczu ma swoje momenty, ale technicznie to tytuł przynajmniej z poprzedniej epoki. Wreszcie Andrzej Kutys opowiada o rozwoju akcji w drugim odcinku przygodówki Batman od studia Telltale - i kontynuację ogląda się z przyjemnością. Do naszego studia przyszedł także Radek Lis, w nowych technologiach doprawdy wybuchowo ostatnio. A Michał Król przygotował kolejną porcję newsów o polskich grach i twórcach.
Zobacz także
2016-08-27, godz. 06:00
[27.08.2016] No Man's Sky [PS4]
Nadeszła wiekopomna chwila chciałoby się powiedzieć. Oto jest No Man's Sky. Po tak długim oczekiwaniu, że twórcy otrzymywali już pogróżki. I to z tych ostrych. Kosmos stanął otworem w takiej formie w jakiej jeszcze go nie…
» więcej
2016-08-27, godz. 06:00
[27.08.2016] No Man's Sky [PS4]
Nadeszła wiekopomna chwila chciałoby się powiedzieć. Oto jest No Man's Sky. Po tak długim oczekiwaniu, że twórcy otrzymywali już pogróżki. I to z tych ostrych. Kosmos stanął otworem w takiej formie w jakiej jeszcze go nie…
» więcej
2016-08-23, godz. 12:54
[22.08.2016] Wszystkie rozmowy z Gamescom w jednym miejscu
Cały ostatni Giermasz to wielka relacja z targów Gamescom 2016 - łącznie ze zdjęciami i filmem. Oprócz naszych wrażeń, rozmawialiśmy także z twórcami polskich gier oraz wydawcami. I dla Waszej wygody, tutaj znajdziecie wszystkie…
» więcej
2016-08-22, godz. 12:09
[22.08.2016] Wszystkie rozmowy z Gamescom w jednym miejscu
Cały ostatni Giermasz to wielka relacja z targów Gamescom 2016 - łącznie ze zdjęciami i filmem. Oprócz naszych wrażeń, rozmawialiśmy także z twórcami polskich gier oraz wydawcami. I dla Waszej wygody, tutaj znajdziecie wszystkie…
» więcej
2016-08-20, godz. 08:04
ARCHIWUM 2016, czerwiec
» więcej
2016-08-20, godz. 08:04
[02.07.2016] Giermasz #199 - Więcej mocy
To musiało tak się skończyć: skoro jest kasowy film, to jest gra z klockami w roli głównej. LEGO Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy to kolejna odsłona bardzo długiej serii - i, jak podkreśla Andrzej Kutys, dostajemy po raz kolejny…
» więcej
2016-08-20, godz. 08:04
[09.07.2016] Giermasz #200 - Jubileusz
Kto by pomyślał, że stuknie nam "dwusetka"... Ale nie zamierzamy ani jakoś specjalnie świętować, ani tym bardziej osiadać na laurach. W tym jubileuszowym programie zamiast fety, ciężka praca z padem w ręce (he he) aby opowiedzieć…
» więcej
2016-08-20, godz. 08:04
[16.07.2016] Giermasz #201 - Witajcie w naszej bajce
Piękny, baśniowy sztafaż, emocjonalna, jak najbardziej bajkowa historia - i rozgrywka rodem z najtrudniejszych "łamaczy padów". Poznajcie platformówkę Ori and the Blind Forest: Definitive Edition - Andrzej Kutys jest zachwycony i jednocześnie…
» więcej
2016-08-20, godz. 08:04
[23.07.2016] Giermasz #202 - Dwa minus jeden
Dwa minus jeden czyli: dwie gry polecamy i to bardzo, jednej nie - i to zdecydowanie nie. Chronologicznie w programie najpierw recenzja pozycji średnio udanej zdaniem Andrzeja Kutysa. JoJo's Bizarre Adventure: Eyes of Heaven to "egranizacja"…
» więcej
2016-08-20, godz. 08:04
[30.07.2016] Giermasz # 203 - Dzieła sztuki
Czy gry wideo mogą być sztuką? Jeżeli myślicie, że nie, to przypomnijcie sobie, że kiedyś takiego miana odmawiano fotografii, później filmowi... Więc, w ocenie Giermaszu gry jak najbardziej mogą być odbierane właśnie w tych…
» więcej