Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
GIERMASZ-Program z 29.10.16
Nie ma to jak "rozdarte serce recenzenta". Bo z jednej strony widzisz w opisywanej grze sporo minusów, a jednocześnie ciągnie cię do konsoli i spędzasz kolejne godziny z - w tym przypadku - Mafią III. Michał Król tak jak wytyka różne ułomności, tak przyznaje szczerze - mimo wszystko bawił się świetnie... Przed pewnym dylematem stanie też fan gier piłkarskich: liczą się dwie produkcje i czy wybrać z nich akurat FIFA 17? Zdaniem Andrzeja Kutysa, najnowsza odsłona najpopularniejszej obecnie serii "kopanej" ma sporo atutów, aby przekonać do siebie niezdecydowanych. Kolejna gra, kolejny dylemat: co prawda WWE2K17 całkiem udanie oddaje atmosferę amerykańskiego szoł - ale Jarek Gowin zastanawia się, na ile taka produkcja może spodobać się niewtajemniczonym w świat przedstawienia dla niepoznaki zwanego wrestlingiem. Wreszcie, Łukaszowi Rabikowskiemu udało się skończyć event [0] (bo to drugie podejście gdy wcześniej mieliśmy problemy techniczne). I znowu zastanowienie: czy aby na pewno ta całkiem udana gra przygodowa musi kosztować tyle na ile ją wyceniono, skoro zabawy nie starcza na długo? W Giermaszu pojawia się znowu nasz ekspert od nowych technologi Radek Lis, a w dziale Gramy po polsku polecamy kolejną odsłonę relacji z targów PGA 2016. Rozmawiamy ze studiami: Artifex Mundi, Digital Melody, Robot Gentelman, Space Boat Studios, Monster Couch, Sleepless Clinic, Wasteland Interactive oraz The House of Fables.
Realizacja: Marek Kowalczyk, Michał Król
GIERMASZ-Program z 22.10.16
To nasza kolejna wizyta w Poznaniu na imprezie na której - nie da się ukryć - szczególnie interesuje nas hala z polskimi produkcjami. W tym Giermaszu bardzo dużo rozmów z naszymi twórcami. A co więcej, już teraz możemy zapowiedzieć, że w przyszłym tygodniu zaprezentujemy kolejne wywiady nagrane na PGA 2016. W tym programie możecie usłyszeć co o swoich grach mają do powiedzenia: Andrzej Mędrycki i Daniel Sadowski z Nitreal Games o Titan Charge, Marcin Turecki z TwoMammoths o Archaica: The Path Of Light, Szymon Erdmański i Mateusz Lenart z Bloober Team o rozszerzeniu do Layers of Fear i planach na przyszłość, Jacek Głowacki z iFun4all o Serial Cleaner, Tomek Strzałkowski z Telepaths Tree o grze Inner Chains oraz Łukasz Kubiak IMGN.pro o produkcji Fool's Theory Seven: The Days Long Gone oraz grzey Symmetry, Łukasz Mach z The Farm 51 o Chernobyl VR Project oraz Get Even, o branży opowiada też Marek Czerniak z Fundacji Indie Games Polska a także Tomasz Wacławek o swoich grach Ronin i Immortal Planet. Odwiedziliśmy też stoisko Microsoftu i Xbox One o którym opowiada Tomasz Sweściak, Marcin Kosman opowiedział o ofercie CDP.pl, rozmawialiśmy także z przedstawicielem studia Pirhania Bytes o grze Elex.

Możecie też tych rozmów posłuchać osobno tutaj i tutaj. A za tydzień - oprócz dokończenia relacji z PGA 2016 będzie także bardzo dużo recenzji!
GIERMASZ-Program z 15.10.16
Zgodnie z tytułem tej audycji, dzisiaj w Giermaszu bardzo różne gatunki: dla fanów wysokobudżetowych gier akcji mamy znakomite Rise of the Tomb Raider. Andrzej Kutys zachwycał się już wersją na komputer, teraz ograliśmy na konsoli i dalej jest super. To tytuł, który może spodobać się większości graczy - za to Aragami, które sprawdził Jarek Gowin, tak jak jest bardzo fajną skradanką, tak wymaga bardzo wiele cierpliwości i uwagi, więc to raczej tytuł dla fanów gatunku. Podobnie trudna jest polska gra o... rzucaniu świetlnym oszczepem w stwory rodem z narkotycznego snu. Lichtspeer, tak jak Michała Króla pozytywnie zaskoczyło, tak wymęczyło porządnym poziomem trudności. No i to pikselowa niezależna produkcja, co nie wszystkim pasuje. Za to jeżeli lubicie gry samochodowe, ale nie macie ciśnienia na ultra-hardcorowe-symulatory, to można wziąć pod uwagę WRC 6. Nie zaskoczy pozytywnie grafiką, ale model jazdy Radkowi Lisowi podpasował. Radek opowiada też o nowościach technologicznych, a Michał o polskich grach.
GIERMASZ-Program z 08.10.16
Niby trzy recenzje w tym Giermaszu, a tak jakby już wszystko było. Taki na przykład BioShock: od premiery "jedynki" minęło długie 9 lat... Ale być może ta świetna seria trzech gier Ciebie ominęła? To Michał Król, fan tego uniwersum, gorąco poleca remaster BioShock: The Collection. W innym przypadku odpowiedź na pytanie, czy warto kupić jeszcze raz może być trudna. Ze świetną strategią XCOM 2 sytuacja jest nieco inna: Agata Hawrylczuk rozpływała się nad wersją PC, chociaż wytykała trochę błędów technicznych. I, żeby było śmieszniej, produkcja właśnie wydana na konsolach cierpi na te same bolączki a jednocześnie jest to ciągle znakomita zabawa. Za to Rafał Molenda z pewną ulgą odnotowuje, że po kilku słabszych odcinkach, najnowszy epizod wydawanej w częściach gry Hitman znowu daje radę, to jest ciekawa wycieczka do Kolorado. W studiu pojawił się także nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis, rozmawiamy między innymi o "furach i komórach". A w kąciku polskim Michał Król i Andrzej Kutys rozpływają się nad kolejnymi rodzimymi produkcjami.
GIERMASZ-Program z 01.10.16
Przyznajemy, taka sytuacja nam się jeszcze nie zdarzyła: Agata Hawrylczuk próbowała "odpalić" na swoim Mac-u dobrze się zapowiadającą przygodówkę event [0] - i się jej to nie udało. Do dyspozycji mamy jeszcze wersję na PC, i pewnie do tej gry wrócimy, ale twórcy chyba trochę pokpili sprawę. Za to panowie i panie odpowiedzialni za sportową serię z koszykówką w roli głównej, po raz kolejny dali radę - Łukasz Rabikowski jest zachwycony NBA2K17. Tymczasem Rafał Molenda nie mógł się przyzwyczaić do jednak dosyć archaicznego już Mount&Blade: Warband. Ten, powiedzmy, symulator życia w średniowieczu ma swoje momenty, ale technicznie to tytuł przynajmniej z poprzedniej epoki. Wreszcie Andrzej Kutys opowiada o rozwoju akcji w drugim odcinku przygodówki Batman od studia Telltale - i kontynuację ogląda się z przyjemnością. Do naszego studia przyszedł także Radek Lis, w nowych technologiach doprawdy wybuchowo ostatnio. A Michał Król przygotował kolejną porcję newsów o polskich grach i twórcach.

Zobacz także

2016-07-23, godz. 06:00 [23.07.2016] Przegląd tygodnia Tak, wiemy - hejtowanie Call of Duty zawsze w modzie a ostatnio to już w ogóle. Pierwsze trailery przygotowywanej na jesień kolejnej części strzelanki Call of Duty: Infinite Warfare zbierały rekordowe "cięgi" w internecie. A że futurystyczny… » więcej 2016-07-23, godz. 06:00 [23.07.2016] Smite [PS4] Kto w wakacje chce nadrobić zaległości? Macie PlayStation 4 i ochotę na fajną rozwałkę? A domowy budżet przypomina Morze Martwe? To jest okazja. Smite rozgościło się na naszych konsolach. Czyli sieciowa gra, która pozwala nam być… » więcej 2016-07-23, godz. 06:00 [23.07.2016] Crush Your Enemies [PC] Od czasów Command & Conquer Generals rynek RTS-ów był dla mnie martwy. Nie żeby nic nie wychodziło, ale wszystko robione było na jedną modłę i strategie czasu rzeczywistego trafiły do szufladki "zapomnij o tym gatunku". Mijały lata… » więcej 2016-07-23, godz. 06:00 [23.07.2016] Król Wiedźmin... Po dwóch tygodniach przerwy wracamy z kącikiem o grach polskich w Giermaszu. Wracamy "z przytupem" czyli Michał Król znowu rozpływa się nad wynikami Wiedźmina III: Dziki Gon - no dobra, wszyscy się rozpływamy. Zresztą, dobrą passę… » więcej 2016-07-22, godz. 17:34 [23.07.2016] Crush Your Enemies [PC] Od czasów Command & Conquer Generals rynek RTS-ów był dla mnie martwy. Nie żeby nic nie wychodziło, ale wszystko robione było na jedną modłę i strategie czasu rzeczywistego trafiły do szufladki "zapomnij o tym gatunku". Mijały lata… » więcej 2016-07-16, godz. 06:00 Emlyn Hughes International Soccer (1988 r.) Piłki kopane w latach 80 miały jeden zasadniczy plus. Były proste i rozbudowane zarazem. Tak też było z Emlyn Hughes International Soccer, które w 1988 wydało Audiogenic Software. Proste, bo sterowanie było uproszczone do granic przyzwoitości… » więcej 2016-07-16, godz. 06:00 [16.07.2016] The Technomancer [PC] Przyszłość... Ludzkość wylądowała ma Marsie. Dzięki zaawansowanej technologii koloniści zaczęli proces terraformowania, czyli przetwarzania zabójczej marsjańskiej atmosfery w życiodajną mieszankę azotu i tlenu. Pierwsze stacje… » więcej 2016-07-16, godz. 06:00 [16.07.2016] Ori and the Blind Forest: Definitive Edition [PC] Baśniowa kraina, piękny las, który więdnie przez to, że pewne wredne ptaszysko kradnie światło Świętego Drzewa i po krainie zaczynają grasować potwory. Bajeczna, wspaniała rysowana grafika wydawałoby się prostej platformówki… » więcej 2016-07-16, godz. 06:00 [16.07.2016] Ori and the Blind Forest: Definitive Edition [PC] Baśniowa kraina, piękny las, który więdnie przez to, że pewne wredne ptaszysko kradnie światło Świętego Drzewa i po krainie zaczynają grasować potwory. Bajeczna, wspaniała rysowana grafika wydawałoby się prostej platformówki… » więcej 2016-07-16, godz. 06:00 [16.07.2016] The Technomancer [PC] Przyszłość... Ludzkość wylądowała ma Marsie. Dzięki zaawansowanej technologii koloniści zaczęli proces terraformowania, czyli przetwarzania zabójczej marsjańskiej atmosfery w życiodajną mieszankę azotu i tlenu. Pierwsze stacje… » więcej
462463464465466467468