Nie ma to jak "rozdarte serce recenzenta". Bo z jednej strony widzisz w opisywanej grze sporo minusów, a jednocześnie ciągnie cię do konsoli i spędzasz kolejne godziny z - w tym przypadku - Mafią III. Michał Król tak jak wytyka różne ułomności, tak przyznaje szczerze - mimo wszystko bawił się świetnie... Przed pewnym dylematem stanie też fan gier piłkarskich: liczą się dwie produkcje i czy wybrać z nich akurat FIFA 17? Zdaniem Andrzeja Kutysa, najnowsza odsłona najpopularniejszej obecnie serii "kopanej" ma sporo atutów, aby przekonać do siebie niezdecydowanych. Kolejna gra, kolejny dylemat: co prawda WWE2K17 całkiem udanie oddaje atmosferę amerykańskiego szoł - ale Jarek Gowin zastanawia się, na ile taka produkcja może spodobać się niewtajemniczonym w świat przedstawienia dla niepoznaki zwanego wrestlingiem. Wreszcie, Łukaszowi Rabikowskiemu udało się skończyć event [0] (bo to drugie podejście gdy wcześniej mieliśmy problemy techniczne). I znowu zastanowienie: czy aby na pewno ta całkiem udana gra przygodowa musi kosztować tyle na ile ją wyceniono, skoro zabawy nie starcza na długo? W Giermaszu pojawia się znowu nasz ekspert od nowych technologi Radek Lis, a w dziale Gramy po polsku polecamy kolejną odsłonę relacji z targów PGA 2016. Rozmawiamy ze studiami: Artifex Mundi, Digital Melody, Robot Gentelman, Space Boat Studios, Monster Couch, Sleepless Clinic, Wasteland Interactive oraz The House of Fables.
To nasza kolejna wizyta w Poznaniu na imprezie na której - nie da się ukryć - szczególnie interesuje nas hala z polskimi produkcjami. W tym Giermaszu bardzo dużo rozmów z naszymi twórcami. A co więcej, już teraz możemy zapowiedzieć, że w przyszłym tygodniu zaprezentujemy kolejne wywiady nagrane na PGA 2016. W tym programie możecie usłyszeć co o swoich grach mają do powiedzenia: Andrzej Mędrycki i Daniel Sadowski z Nitreal Games o Titan Charge, Marcin Turecki z TwoMammoths o Archaica: The Path Of Light, Szymon Erdmański i Mateusz Lenart z Bloober Team o rozszerzeniu do Layers of Fear i planach na przyszłość, Jacek Głowacki z iFun4all o Serial Cleaner, Tomek Strzałkowski z Telepaths Tree o grze Inner Chains oraz Łukasz Kubiak IMGN.pro o produkcji Fool's Theory Seven: The Days Long Gone oraz grzey Symmetry, Łukasz Mach z The Farm 51 o Chernobyl VR Project oraz Get Even, o branży opowiada też Marek Czerniak z Fundacji Indie Games Polska a także Tomasz Wacławek o swoich grach Ronin i Immortal Planet. Odwiedziliśmy też stoisko Microsoftu i Xbox One o którym opowiada Tomasz Sweściak, Marcin Kosman opowiedział o ofercie CDP.pl, rozmawialiśmy także z przedstawicielem studia Pirhania Bytes o grze Elex.
Możecie też tych rozmów posłuchać osobno tutaj i tutaj. A za tydzień - oprócz dokończenia relacji z PGA 2016 będzie także bardzo dużo recenzji!
Możecie też tych rozmów posłuchać osobno tutaj i tutaj. A za tydzień - oprócz dokończenia relacji z PGA 2016 będzie także bardzo dużo recenzji!
Zgodnie z tytułem tej audycji, dzisiaj w Giermaszu bardzo różne gatunki: dla fanów wysokobudżetowych gier akcji mamy znakomite Rise of the Tomb Raider. Andrzej Kutys zachwycał się już wersją na komputer, teraz ograliśmy na konsoli i dalej jest super. To tytuł, który może spodobać się większości graczy - za to Aragami, które sprawdził Jarek Gowin, tak jak jest bardzo fajną skradanką, tak wymaga bardzo wiele cierpliwości i uwagi, więc to raczej tytuł dla fanów gatunku. Podobnie trudna jest polska gra o... rzucaniu świetlnym oszczepem w stwory rodem z narkotycznego snu. Lichtspeer, tak jak Michała Króla pozytywnie zaskoczyło, tak wymęczyło porządnym poziomem trudności. No i to pikselowa niezależna produkcja, co nie wszystkim pasuje. Za to jeżeli lubicie gry samochodowe, ale nie macie ciśnienia na ultra-hardcorowe-symulatory, to można wziąć pod uwagę WRC 6. Nie zaskoczy pozytywnie grafiką, ale model jazdy Radkowi Lisowi podpasował. Radek opowiada też o nowościach technologicznych, a Michał o polskich grach.
Niby trzy recenzje w tym Giermaszu, a tak jakby już wszystko było. Taki na przykład BioShock: od premiery "jedynki" minęło długie 9 lat... Ale być może ta świetna seria trzech gier Ciebie ominęła? To Michał Król, fan tego uniwersum, gorąco poleca remaster BioShock: The Collection. W innym przypadku odpowiedź na pytanie, czy warto kupić jeszcze raz może być trudna. Ze świetną strategią XCOM 2 sytuacja jest nieco inna: Agata Hawrylczuk rozpływała się nad wersją PC, chociaż wytykała trochę błędów technicznych. I, żeby było śmieszniej, produkcja właśnie wydana na konsolach cierpi na te same bolączki a jednocześnie jest to ciągle znakomita zabawa. Za to Rafał Molenda z pewną ulgą odnotowuje, że po kilku słabszych odcinkach, najnowszy epizod wydawanej w częściach gry Hitman znowu daje radę, to jest ciekawa wycieczka do Kolorado. W studiu pojawił się także nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis, rozmawiamy między innymi o "furach i komórach". A w kąciku polskim Michał Król i Andrzej Kutys rozpływają się nad kolejnymi rodzimymi produkcjami.
Przyznajemy, taka sytuacja nam się jeszcze nie zdarzyła: Agata Hawrylczuk próbowała "odpalić" na swoim Mac-u dobrze się zapowiadającą przygodówkę event [0] - i się jej to nie udało. Do dyspozycji mamy jeszcze wersję na PC, i pewnie do tej gry wrócimy, ale twórcy chyba trochę pokpili sprawę. Za to panowie i panie odpowiedzialni za sportową serię z koszykówką w roli głównej, po raz kolejny dali radę - Łukasz Rabikowski jest zachwycony NBA2K17. Tymczasem Rafał Molenda nie mógł się przyzwyczaić do jednak dosyć archaicznego już Mount&Blade: Warband. Ten, powiedzmy, symulator życia w średniowieczu ma swoje momenty, ale technicznie to tytuł przynajmniej z poprzedniej epoki. Wreszcie Andrzej Kutys opowiada o rozwoju akcji w drugim odcinku przygodówki Batman od studia Telltale - i kontynuację ogląda się z przyjemnością. Do naszego studia przyszedł także Radek Lis, w nowych technologiach doprawdy wybuchowo ostatnio. A Michał Król przygotował kolejną porcję newsów o polskich grach i twórcach.
Zobacz także
2016-07-09, godz. 06:00
[09.07.2016] Battlefleet Gothic: Armada [PC]
Dawno, już naprawdę dawno żadna gra tak bardzo nie dała mi w kość. Gdybym mógł w jakiś sposób skumulować całą negatywną energię jaką w sobie zgromadziłem podczas rozgrywki, mógłbym chyba zasilić nią co najmniej małe miasteczko…
» więcej
2016-07-09, godz. 06:00
[09.07.2016] Przegląd tygodnia
Skoro przez ostatni miesiąc emocjonowaliśmy się EURO 2016 to zaczynamy od piłki. Electronic Arts zaprasza fanów, aby sami zdecydowali, jaki piłkarz pojawi się na okładce najnowszej FIFA 17. Do wyboru macie: Jamesa Rodrigueza z Realu…
» więcej
2016-07-09, godz. 06:00
[09.07.2016] The Banner Saga 2 [Mac]
Nadchodzi koniec świata ale to nie znaczy że trzeba się spieszyć. W końcu jest lato, wakacje, można odłożyć na chwilę pady i pęd po zwycięstwo i najwyższe trofea. Zamiast tego zanurzyć się we wciągającą historię i zastanowić…
» więcej
2016-07-09, godz. 06:00
[09.07.2016] Star Ocean 5: Integrity and Faithlessness [PS4]
No i co ja mam zrobić z tą grą? Moje pierwsze zetknięcie ze Star Ocean: Integrity and Faithlessness, grą RPG rodem z Japonii nie było najlepsze: po pierwszej godzinie miałem wręcz ochotę ją wyłączyć. Ale, początkowo li tylko…
» więcej
2016-07-09, godz. 06:00
[09.07.2016] Mechaniczne burgery
Ile macie gier w swojej bibliotece Steam, czyli największego sklepu z cyfrowymi grami na PC? Nieważne ile - "pocieszymy", że pewnie i tak mniej niż pewien pan z Japonii, który wykupił połowę dostępnych pozycji. O między innymi takich…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2017] Umbrella Corps [PS4]
No dobra... Przyznaję, że nie jestem wielkim fanem Resident Evil. Nie to, że nie lubię tej gry, ale ta gra mnie za bardzo nie lubi. Za każdym razem, kiedy jakieś części pojawiały się na rynku przegapiałem je i wracałem je do nich…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] Deadlight: Director's Cut [PC]
Zombie - temat wiecznie... żywy... Na temat żywych trupów, post apokaliptycznego świata i walki jednostki o przetrwanie powstały dziesiątki filmów i gier. I oto mamy kolejną ze śmiercią w tytule. Deadlight hiszpańskiego studia Tequila…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] LEGO Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy [PS4]
Z recenzją tej gry nie było łatwo... Na przykład, musiałem się kryć. Bo gdy tylko zdarzyło się, że do pokoju z konsolą wparowała moja ośmiolatka, zabierała mi pada i do widzenia. - Graj sobie później, teraz ja - mniej więcej…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] LEGO Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy [PS4]
Z recenzją tej gry nie było łatwo... Na przykład, musiałem się kryć. Bo gdy tylko zdarzyło się, że do pokoju z konsolą wparowała moja ośmiolatka, zabierała mi pada i do widzenia. - Graj sobie później, teraz ja - mniej więcej…
» więcej
2016-07-02, godz. 06:00
[02.07.2016] LEGO Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy [PS4]
Z recenzją tej gry nie było łatwo... Na przykład, musiałem się kryć. Bo gdy tylko zdarzyło się, że do pokoju z konsolą wparowała moja ośmiolatka, zabierała mi pada i do widzenia. - Graj sobie później, teraz ja - mniej więcej…
» więcej