Jeżeli chcesz się bawić w pojedynkę - nie może być lepiej, gra wygląda jak transmisja sportowa. Ale, i to jest naprawdę duże "ale", gdy zaczynasz w
NBA 2K24 rywalizować po sieci, to mikropłatności są naprawdę bardzo agresywne - wytyka Michał Król, zachwycony i zezłoszczony jednocześnie na wydawców najnowszej odsłony wirtualnej koszykówki. Z kolei Kacper Narodzonek jest wyjątkowym farciarzem, skoro nie doświadczył wielkich problemów z łączeniem się z serwerami kooperacyjnej strzelanki PayDay 3. I bardzo mu się ta gra podobała. Trzecia recenzja w tym Giermaszu, to nasz specjalista (bo reszta redakcji przed mangowymi oczami ucieka z piskiem) od "japońszczyzny". Andrzej Kutys poleca Fate/Samurai Remnant, ale właśnie fanom gatunku jRPG/musou/wizualnej noweli. W tym Giermaszu polecamy także przegląd aktualności branży gier komputerowych. Oraz przygotowany przez Michała Króla kącik Gramy po polsku, czyli co słychać u rodzimych twórców.
To jedna z tych gier, której sława wykroczyła poza branżę i zadomowiła się w szeroko pojętej pop kulturze. Oczywiście, także za sprawą kontrowersji, jakie jej towarzyszyły. Krwawe "finiszery" są wciąż obecne, ale jak podkreśla Jarek Gowin, w bijatyce jeden na jeden, sukcesorze słynnej serii, w
Mortal Kombat 1, świetnych jest wiele elementów. Z kolei Andrzej Kutys wcielił się w rolę farmera w "raju dla kolekcjonerów i klikania" czyli milusio-rodzinnym Fae Farm. W tym Giermaszu także rozmawiamy o pierwszych wrażeniach z ogrywania dwóch tytułów - i w obu przypadkach było to albo pierwsze zetknięcie z gatunkiem, albo powrót do niego po wielu latach. Kacper Narodzonek nie specjalizuje się w kooperacyjnych, sieciowych strzelankach, a PayDay 3 w pierwszych wrażeniach już mu się naprawdę podoba. Podobnie Michał Król ocenia pierwsze rozgrywki w NBA 2K24 jako bardzo miło angażujące - choć z oceną się wstrzymuje, aż sprawdzi tryb dla wielu osób. Mamy też dla Was przegląd aktualności branży.
Trzy gry, trzy różne gatunki, dwie "ósemki" i raz ocena siedem i pół. To w skrócie wykaz recenzji w tym Giermaszu. Andrzej Kutys miał wielki "zgryz" opisując wielkie, kosmiczne RPG
Starfield. Ta gra nieco polaryzuje graczy, nasz recenzent - cytując klasyka - wciąż nie może się zdecydować, czy "plusy przesłaniają mu minusy", czy jest dokładnie odwrotnie? Od wielkich kosmicznych przygód, po "symulator chodzenia" na kilka godzin, też umiejscowiony daleko w przestrzeni. Fort Solis sprawdził Kacper Narodzonek i w gatunku jak najbardziej poleca, choć trochę problemów technicznych miał. I jeszcze Michał Król, który ocenił Trine 5: A Clockwork Conspiracy. Zręcznościowa platformówka z elementami gier logicznych, w których rozwiązujemy łamigłówki. W porównaniu do poprzednich części... cóż, właściwie jest to taka gra, jakiej można się było spodziewać. A nota jest elegancka. I jeszcze w ramach aktualności z branży podyskutowaliśmy o głośnej sprawie zmian w finansowaniu pewnego znanego silnika graficznego.
Magia i statki kosmiczne, "strzelanka" mocami z ręki (?) i tona broni palnej używanej w rozgrywającej się w przestrzeni odysei - czyli mamy dla Was po pierwsze, recenzję, a po drugie Andrzej Kutys opowiada
o pierwszych wrażeniach ze Starfield. Potężny budżet, potężna promocja, ogromne emocje graczy, a wygląda na to, że w gatunku RPG ta gra bardzo, ale to bardzo "dowozi". Z kolei Immortals of Aveum - tak jak Michał Król zraził się jednym z trailerów - tak sama produkcja w klimacie "strzelanki fantasy" bardzo się spodobała. I ocena jest adekwatnie wysoka. W tym wydaniu programu sprawdzamy także newsy z branży gier komputerowych. A na koniec Stare, ale jare Sacred.
Zobacz także
2024-07-27, godz. 07:00
Robin Hood: Sherwood Builders [Xbox Series X]
To chyba jeden z takich przypadków, kiedy producenci liczą, że hybrydy różnych gatunków wciąż robią na kimś wrażenie. No i czasem robią, ale i w tym musi być jakiś powiew nowości. A w Robin Hood: Sherwood Builders jest? No niespecjalnie…
» więcej
2024-07-27, godz. 07:00
Robin Hood: Sherwood Builders [Xbox Series X]
To chyba jeden z takich przypadków, kiedy producenci liczą, że hybrydy różnych gatunków wciąż robią na kimś wrażenie. No i czasem robią, ale i w tym musi być jakiś powiew nowości. A w Robin Hood: Sherwood Builders jest? No niespecjalnie…
» więcej
2024-07-27, godz. 07:00
The Sims (2000 r.)
Założone w 1987 roku studio Maxis jeszcze przed początkiem XXI wieku na swoim koncie miało wiele udanych produkcji. Maxis głównie opierał swoją bibliotekę na różnych symulatorach - samolotów bojowych, kolonii mrówek, firmy kolejowej…
» więcej
2024-07-27, godz. 07:00
Nobody Wants to Die [PlayStation 5]
Czy to moje największe pozytywne zaskoczenie tego roku? Z pewnością. Nie miałem żadnych oczekiwań, podobał mi się wygląd i klimat gry, więc postanowiłem sprawdzić detektywistyczną opowieść Nobody Wants to Die od polskiego studia…
» więcej
2024-07-27, godz. 07:00
Pudełka - relikt czy potrzebna ozdoba na półce?
Michał Król wraz z Kacprem Narodzonkiem porozmawiali o zbieraniu pudełek z grami i sensowi ich istnienia w czasach cyfrowej dominacji.
» więcej
2024-07-27, godz. 06:30
[27.07.2024] Giermasz #609 - rabuś i detektyw
W najnowszym odcinku dwie recenzje polskich gier, znany staroć i dyskusja o sensie istnienia wersji pudełkowych gier. Michał Król jest zachwycony detektywistycznym Nobody Wants to Die , za to Jarek Gowin ma duże zastrzeżenia wobec Robin…
» więcej
2024-07-20, godz. 07:00
Counter-Strike (1999 r.)
Wydany w 1998 roku przez Valve Half-Life był rajem dla moderów. Gra oparta była na silniku Source, do którego twórcy udostępnili program do edytowania map i poziomów, nazywany Worldcraft. Poza nim Valve udostępniło także tak zwany…
» więcej
2024-07-20, godz. 06:00
[20.07.2024] Giermasz #608 - co nasz czeka w drugim półroczu
Zapraszamy na kolejny wakacyjny odcinek audycji o grach komputerowych "Giermasz". W minionym tygodniu podsumowaliśmy półrocze, więc tym razem podzielimy się z Wami naszymi oczekiwaniami na resztę kalendarzowego roku . Jarek Gowin, Kacper…
» więcej
2024-07-13, godz. 07:00
LiberoGrande (1997 r.)
LiberoGrande to typowa zręcznościowa piłka nożna, która jednak w 1997 roku wprowadziła ciekawą nowość do gatunku. Tytuł umożliwiał grę jako jeden zawodnik, zawsze przełączany na tego najbliżej piłki, zamiast standardowego…
» więcej
2024-07-13, godz. 06:00
[13.07.2024] Giermasz #607 - pół roku grania za nami
Zapraszamy na wakacyjny odcinek audycji o grach komputerowych "Giermasz". Tym razem dość nietypowo, bo omówiliśmy najciekawsze - naszym zdaniem - gry minionego półrocza . Nie obędzie się też bez kolejnego klasyka w kąciku "Stare…
» więcej