Jeżeli chcesz się bawić w pojedynkę - nie może być lepiej, gra wygląda jak transmisja sportowa. Ale, i to jest naprawdę duże "ale", gdy zaczynasz w
NBA 2K24 rywalizować po sieci, to mikropłatności są naprawdę bardzo agresywne - wytyka Michał Król, zachwycony i zezłoszczony jednocześnie na wydawców najnowszej odsłony wirtualnej koszykówki. Z kolei Kacper Narodzonek jest wyjątkowym farciarzem, skoro nie doświadczył wielkich problemów z łączeniem się z serwerami kooperacyjnej strzelanki PayDay 3. I bardzo mu się ta gra podobała. Trzecia recenzja w tym Giermaszu, to nasz specjalista (bo reszta redakcji przed mangowymi oczami ucieka z piskiem) od "japońszczyzny". Andrzej Kutys poleca Fate/Samurai Remnant, ale właśnie fanom gatunku jRPG/musou/wizualnej noweli. W tym Giermaszu polecamy także przegląd aktualności branży gier komputerowych. Oraz przygotowany przez Michała Króla kącik Gramy po polsku, czyli co słychać u rodzimych twórców.
To jedna z tych gier, której sława wykroczyła poza branżę i zadomowiła się w szeroko pojętej pop kulturze. Oczywiście, także za sprawą kontrowersji, jakie jej towarzyszyły. Krwawe "finiszery" są wciąż obecne, ale jak podkreśla Jarek Gowin, w bijatyce jeden na jeden, sukcesorze słynnej serii, w
Mortal Kombat 1, świetnych jest wiele elementów. Z kolei Andrzej Kutys wcielił się w rolę farmera w "raju dla kolekcjonerów i klikania" czyli milusio-rodzinnym Fae Farm. W tym Giermaszu także rozmawiamy o pierwszych wrażeniach z ogrywania dwóch tytułów - i w obu przypadkach było to albo pierwsze zetknięcie z gatunkiem, albo powrót do niego po wielu latach. Kacper Narodzonek nie specjalizuje się w kooperacyjnych, sieciowych strzelankach, a PayDay 3 w pierwszych wrażeniach już mu się naprawdę podoba. Podobnie Michał Król ocenia pierwsze rozgrywki w NBA 2K24 jako bardzo miło angażujące - choć z oceną się wstrzymuje, aż sprawdzi tryb dla wielu osób. Mamy też dla Was przegląd aktualności branży.
Trzy gry, trzy różne gatunki, dwie "ósemki" i raz ocena siedem i pół. To w skrócie wykaz recenzji w tym Giermaszu. Andrzej Kutys miał wielki "zgryz" opisując wielkie, kosmiczne RPG
Starfield. Ta gra nieco polaryzuje graczy, nasz recenzent - cytując klasyka - wciąż nie może się zdecydować, czy "plusy przesłaniają mu minusy", czy jest dokładnie odwrotnie? Od wielkich kosmicznych przygód, po "symulator chodzenia" na kilka godzin, też umiejscowiony daleko w przestrzeni. Fort Solis sprawdził Kacper Narodzonek i w gatunku jak najbardziej poleca, choć trochę problemów technicznych miał. I jeszcze Michał Król, który ocenił Trine 5: A Clockwork Conspiracy. Zręcznościowa platformówka z elementami gier logicznych, w których rozwiązujemy łamigłówki. W porównaniu do poprzednich części... cóż, właściwie jest to taka gra, jakiej można się było spodziewać. A nota jest elegancka. I jeszcze w ramach aktualności z branży podyskutowaliśmy o głośnej sprawie zmian w finansowaniu pewnego znanego silnika graficznego.
Magia i statki kosmiczne, "strzelanka" mocami z ręki (?) i tona broni palnej używanej w rozgrywającej się w przestrzeni odysei - czyli mamy dla Was po pierwsze, recenzję, a po drugie Andrzej Kutys opowiada
o pierwszych wrażeniach ze Starfield. Potężny budżet, potężna promocja, ogromne emocje graczy, a wygląda na to, że w gatunku RPG ta gra bardzo, ale to bardzo "dowozi". Z kolei Immortals of Aveum - tak jak Michał Król zraził się jednym z trailerów - tak sama produkcja w klimacie "strzelanki fantasy" bardzo się spodobała. I ocena jest adekwatnie wysoka. W tym wydaniu programu sprawdzamy także newsy z branży gier komputerowych. A na koniec Stare, ale jare Sacred.
Zobacz także
2024-07-06, godz. 07:00
[6.07.2024] Rozmowa - Michał Azarewicz ze studia Mass Creation
Tym razem moim gościem był Michał Azarewicz ze studia Mass Creation . Porozmawialiśmy o ich początkach, endless runnerach, grze Corridor Z i powiązanej z nim nowelce wizualnej Date Z oraz oczywiście Shing!, które na rynku azjatyckim…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
FIFA Street (2005 r.)
Ciężko jest wymyślić coś nowego w grach o tematyce sportowej. Jasno ustalone zasady, znana rozgrywka, ogólnie - nic, czego wcześniej nie widzieliśmy. Jednak czasem udaje się znaleźć ten jeden złoty samorodek, który jest rzeczywiście…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
Final Fantasy VII Rebirth [PlayStation 5]
Nie mogło być inaczej. Jeśli pierwsza odświeżona część była moją grą roku, dodatek dostał prawie maksymalna ocenę, to i Final Fantasy VII Rebirth musiałem ocenić wysoko. Druga część trylogii remake’ów klasyka gatunku jRPG…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
Final Fantasy VII Rebirth [PlayStation 5]
Nie mogło być inaczej. Jeśli pierwsza odświeżona część była moją grą roku, dodatek dostał prawie maksymalna ocenę, to i Final Fantasy VII Rebirth musiałem ocenić wysoko. Druga część trylogii remake’ów klasyka gatunku jRPG…
» więcej
2024-07-06, godz. 07:00
Final Fantasy VII Rebirth [PlayStation 5]
Nie mogło być inaczej. Jeśli pierwsza odświeżona część była moją grą roku, dodatek dostał prawie maksymalna ocenę, to i Final Fantasy VII Rebirth musiałem ocenić wysoko. Druga część trylogii remake’ów klasyka gatunku jRPG…
» więcej
2024-07-06, godz. 06:00
[6.07.2024] Giermasz #606 - RPG, chomiki i piłka nożna
Zapraszamy na wakacyjny odcinek audycji o grach komputerowych "Giermasz". W programie jedna recenzja, rozmowa z niezależnym polskim twórcą i kolejną część kącika "Stare ale jare". Sprawdziliśmy drugą część trylogii remake’ów…
» więcej
2024-06-29, godz. 07:00
Pinball Illusions (1995 r.)
Pinball Illusions z 1995 roku to ostatni z dwuwymiarowych flipperów przygotowany przez szwedzkie studio Digital Illusions. W kąciku Stare ale jare mówiliśmy o dwóch poprzednich odsłonach, więc warto zająć się... najbardziej nietypową…
» więcej
2024-06-29, godz. 07:00
[29.06.2024] Rozmowa - Łukasz Spierewka ze studia Afterburn
Jedna z najdłuższych rozmów w naszym cyklu. Łukasz Spierewka jest założycielem studia Afterburn, które na koncie ma kilka udanych gier z gatunku logiczna/puzzle. Z twórcą rozmawiałem o ich minimalizmie, złotym środku gwarantującym…
» więcej
2024-06-29, godz. 07:00
Stellar Blade [PlayStation 5]
Jedni powiedzą, że Stellar Blade jest dla facetów-wzrokowców, bo bohaterka ma pełną szafę interesujących i mało zakrywających strojów. Ja powiem, że to świetny RPG akcji w klimatach postapo, z ciekawą fabułą, dobrym systemem…
» więcej
2024-06-29, godz. 07:00
Stellar Blade [PlayStation 5]
Jedni powiedzą, że Stellar Blade jest dla facetów-wzrokowców, bo bohaterka ma pełną szafę interesujących i mało zakrywających strojów. Ja powiem, że to świetny RPG akcji w klimatach postapo, z ciekawą fabułą, dobrym systemem…
» więcej