Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
GIERMASZ-Program z 30.09.23
Jeżeli chcesz się bawić w pojedynkę - nie może być lepiej, gra wygląda jak transmisja sportowa. Ale, i to jest naprawdę duże "ale", gdy zaczynasz w NBA 2K24 rywalizować po sieci, to mikropłatności są naprawdę bardzo agresywne - wytyka Michał Król, zachwycony i zezłoszczony jednocześnie na wydawców najnowszej odsłony wirtualnej koszykówki. Z kolei Kacper Narodzonek jest wyjątkowym farciarzem, skoro nie doświadczył wielkich problemów z łączeniem się z serwerami kooperacyjnej strzelanki PayDay 3. I bardzo mu się ta gra podobała. Trzecia recenzja w tym Giermaszu, to nasz specjalista (bo reszta redakcji przed mangowymi oczami ucieka z piskiem) od "japońszczyzny". Andrzej Kutys poleca Fate/Samurai Remnant, ale właśnie fanom gatunku jRPG/musou/wizualnej noweli. W tym Giermaszu polecamy także przegląd aktualności branży gier komputerowych. Oraz przygotowany przez Michała Króla kącik Gramy po polsku, czyli co słychać u rodzimych twórców.
GIERMASZ-Program z 23.09.23
To jedna z tych gier, której sława wykroczyła poza branżę i zadomowiła się w szeroko pojętej pop kulturze. Oczywiście, także za sprawą kontrowersji, jakie jej towarzyszyły. Krwawe "finiszery" są wciąż obecne, ale jak podkreśla Jarek Gowin, w bijatyce jeden na jeden, sukcesorze słynnej serii, w Mortal Kombat 1, świetnych jest wiele elementów. Z kolei Andrzej Kutys wcielił się w rolę farmera w "raju dla kolekcjonerów i klikania" czyli milusio-rodzinnym Fae Farm. W tym Giermaszu także rozmawiamy o pierwszych wrażeniach z ogrywania dwóch tytułów - i w obu przypadkach było to albo pierwsze zetknięcie z gatunkiem, albo powrót do niego po wielu latach. Kacper Narodzonek nie specjalizuje się w kooperacyjnych, sieciowych strzelankach, a PayDay 3 w pierwszych wrażeniach już mu się naprawdę podoba. Podobnie Michał Król ocenia pierwsze rozgrywki w NBA 2K24 jako bardzo miło angażujące - choć z oceną się wstrzymuje, aż sprawdzi tryb dla wielu osób. Mamy też dla Was przegląd aktualności branży.
GIERMASZ-Program z 16.09.23
Trzy gry, trzy różne gatunki, dwie "ósemki" i raz ocena siedem i pół. To w skrócie wykaz recenzji w tym Giermaszu. Andrzej Kutys miał wielki "zgryz" opisując wielkie, kosmiczne RPG Starfield. Ta gra nieco polaryzuje graczy, nasz recenzent - cytując klasyka - wciąż nie może się zdecydować, czy "plusy przesłaniają mu minusy", czy jest dokładnie odwrotnie? Od wielkich kosmicznych przygód, po "symulator chodzenia" na kilka godzin, też umiejscowiony daleko w przestrzeni. Fort Solis sprawdził Kacper Narodzonek i w gatunku jak najbardziej poleca, choć trochę problemów technicznych miał. I jeszcze Michał Król, który ocenił Trine 5: A Clockwork Conspiracy. Zręcznościowa platformówka z elementami gier logicznych, w których rozwiązujemy łamigłówki. W porównaniu do poprzednich części... cóż, właściwie jest to taka gra, jakiej można się było spodziewać. A nota jest elegancka. I jeszcze w ramach aktualności z branży podyskutowaliśmy o głośnej sprawie zmian w finansowaniu pewnego znanego silnika graficznego.
GIERMASZ-Program z 09.09.23
Magia i statki kosmiczne, "strzelanka" mocami z ręki (?) i tona broni palnej używanej w rozgrywającej się w przestrzeni odysei - czyli mamy dla Was po pierwsze, recenzję, a po drugie Andrzej Kutys opowiada o pierwszych wrażeniach ze Starfield. Potężny budżet, potężna promocja, ogromne emocje graczy, a wygląda na to, że w gatunku RPG ta gra bardzo, ale to bardzo "dowozi". Z kolei Immortals of Aveum - tak jak Michał Król zraził się jednym z trailerów - tak sama produkcja w klimacie "strzelanki fantasy" bardzo się spodobała. I ocena jest adekwatnie wysoka. W tym wydaniu programu sprawdzamy także newsy z branży gier komputerowych. A na koniec Stare, ale jare Sacred.

Zobacz także

2024-06-03, godz. 17:21 F1 24 [PC] W terminologii filmowej istnieje pojęcie epizodu butelkowego. Jest to odcinek serialu, który wykonywany jest jak najmniejszym budżetem, często opierając się na jednej lokacji i z okrojonymi efektami specjalnymi. Jeżeli porównać świat… » więcej 2024-06-03, godz. 17:18 Senua's Saga: Hellblade II [Xbox Series X] Siedem lat po pierwowzorze brytyjskie studio Ninja Theory postanowiło kontynuować opowieść o cierpiącej na psychozę wojowniczce imieniem Senua. Opowieść mroczną, ciężką, smutną, miejscami przerażającą i brutalną, także w… » więcej 2024-06-03, godz. 17:15 Senua's Saga: Hellblade II [Xbox Series X] Siedem lat po pierwowzorze brytyjskie studio Ninja Theory postanowiło kontynuować opowieść o cierpiącej na psychozę wojowniczce imieniem Senua. Opowieść mroczną, ciężką, smutną, miejscami przerażającą i brutalną, także w… » więcej 2024-06-01, godz. 11:04 [1.06.2024] Giermasz #601 - remake, czyli powrót do przeszłości W najnowszej audycji mamy dla was dwie recenzje, kolejny wywiad i wasz ulubiony kącik "Stare ale jare:. Na start przeniesiemy się w czasie i sprawdzimy remake cyberpunkowego hitu sprzed lat, Jest to odświeżona wersja hybrydy strzelanki… » więcej 2024-06-01, godz. 10:51 [1.06.2024] Wywiad - Paweł Turaczyk, założyciel studia kantal collective Na rozmowę do studia zaprosiliśmy tym razem samodzielnego, niezależnego twórcę, który po godzinach tworzy gry swojego ulubionego gatunku - tower defense. Paweł Turaczyk ze studia kantal collective opowiedział nam o swoich początkach… » więcej 2024-06-01, godz. 10:48 WW2 Rebuilder [Xbox Series X] Po ponad roku od premiery na pecetach, na konsole najnowszej generacji trafił polski symulator odbudowania miast zniszczonych w drugiej wojnie Światowej. WW2 Rebuilder od studia Madnetic Games jest klasycznym przedstawicielem tego gatunku… » więcej 2024-06-01, godz. 10:00 The Need for Speed (1994 r.) Każda wielka seria ma swój początek. Dzisiaj cofniemy się do 1994 roku, kiedy po raz pierwszy mogliśmy pościgać się samochodami po ulicach wymyślonych przez twórców miast. Gra, która stała się legendą zręcznościowych ścigałek… » więcej 2024-06-01, godz. 06:10 System Shock [Xbox Series X] Zacznę trochę nietypowo, bo od razu od porady dotyczącej rozgrywki. Nie spieszcie się. System Shock Remake źle reaguje z pośpiechem. Tu potrzeba skupienia, uwagi i wolnego czasu. Wtedy ta nowa wersja produkcji sprzed 30 lat naprawdę… » więcej 2024-06-01, godz. 06:10 System Shock [Xbox Series X] Zacznę trochę nietypowo, bo od razu od porady dotyczącej rozgrywki. Nie spieszcie się. System Shock Remake źle reaguje z pośpiechem. Tu potrzeba skupienia, uwagi i wolnego czasu. Wtedy ta nowa wersja produkcji sprzed 30 lat naprawdę… » więcej 2024-06-01, godz. 06:10 System Shock [Xbox Series X] Zacznę trochę nietypowo, bo od razu od porady dotyczącej rozgrywki. Nie spieszcie się. System Shock Remake źle reaguje z pośpiechem. Tu potrzeba skupienia, uwagi i wolnego czasu. Wtedy ta nowa wersja produkcji sprzed 30 lat naprawdę… » więcej
19202122232425