Jeżeli chcesz się bawić w pojedynkę - nie może być lepiej, gra wygląda jak transmisja sportowa. Ale, i to jest naprawdę duże "ale", gdy zaczynasz w
NBA 2K24 rywalizować po sieci, to mikropłatności są naprawdę bardzo agresywne - wytyka Michał Król, zachwycony i zezłoszczony jednocześnie na wydawców najnowszej odsłony wirtualnej koszykówki. Z kolei Kacper Narodzonek jest wyjątkowym farciarzem, skoro nie doświadczył wielkich problemów z łączeniem się z serwerami kooperacyjnej strzelanki PayDay 3. I bardzo mu się ta gra podobała. Trzecia recenzja w tym Giermaszu, to nasz specjalista (bo reszta redakcji przed mangowymi oczami ucieka z piskiem) od "japońszczyzny". Andrzej Kutys poleca Fate/Samurai Remnant, ale właśnie fanom gatunku jRPG/musou/wizualnej noweli. W tym Giermaszu polecamy także przegląd aktualności branży gier komputerowych. Oraz przygotowany przez Michała Króla kącik Gramy po polsku, czyli co słychać u rodzimych twórców.
To jedna z tych gier, której sława wykroczyła poza branżę i zadomowiła się w szeroko pojętej pop kulturze. Oczywiście, także za sprawą kontrowersji, jakie jej towarzyszyły. Krwawe "finiszery" są wciąż obecne, ale jak podkreśla Jarek Gowin, w bijatyce jeden na jeden, sukcesorze słynnej serii, w
Mortal Kombat 1, świetnych jest wiele elementów. Z kolei Andrzej Kutys wcielił się w rolę farmera w "raju dla kolekcjonerów i klikania" czyli milusio-rodzinnym Fae Farm. W tym Giermaszu także rozmawiamy o pierwszych wrażeniach z ogrywania dwóch tytułów - i w obu przypadkach było to albo pierwsze zetknięcie z gatunkiem, albo powrót do niego po wielu latach. Kacper Narodzonek nie specjalizuje się w kooperacyjnych, sieciowych strzelankach, a PayDay 3 w pierwszych wrażeniach już mu się naprawdę podoba. Podobnie Michał Król ocenia pierwsze rozgrywki w NBA 2K24 jako bardzo miło angażujące - choć z oceną się wstrzymuje, aż sprawdzi tryb dla wielu osób. Mamy też dla Was przegląd aktualności branży.
Trzy gry, trzy różne gatunki, dwie "ósemki" i raz ocena siedem i pół. To w skrócie wykaz recenzji w tym Giermaszu. Andrzej Kutys miał wielki "zgryz" opisując wielkie, kosmiczne RPG
Starfield. Ta gra nieco polaryzuje graczy, nasz recenzent - cytując klasyka - wciąż nie może się zdecydować, czy "plusy przesłaniają mu minusy", czy jest dokładnie odwrotnie? Od wielkich kosmicznych przygód, po "symulator chodzenia" na kilka godzin, też umiejscowiony daleko w przestrzeni. Fort Solis sprawdził Kacper Narodzonek i w gatunku jak najbardziej poleca, choć trochę problemów technicznych miał. I jeszcze Michał Król, który ocenił Trine 5: A Clockwork Conspiracy. Zręcznościowa platformówka z elementami gier logicznych, w których rozwiązujemy łamigłówki. W porównaniu do poprzednich części... cóż, właściwie jest to taka gra, jakiej można się było spodziewać. A nota jest elegancka. I jeszcze w ramach aktualności z branży podyskutowaliśmy o głośnej sprawie zmian w finansowaniu pewnego znanego silnika graficznego.
Magia i statki kosmiczne, "strzelanka" mocami z ręki (?) i tona broni palnej używanej w rozgrywającej się w przestrzeni odysei - czyli mamy dla Was po pierwsze, recenzję, a po drugie Andrzej Kutys opowiada
o pierwszych wrażeniach ze Starfield. Potężny budżet, potężna promocja, ogromne emocje graczy, a wygląda na to, że w gatunku RPG ta gra bardzo, ale to bardzo "dowozi". Z kolei Immortals of Aveum - tak jak Michał Król zraził się jednym z trailerów - tak sama produkcja w klimacie "strzelanki fantasy" bardzo się spodobała. I ocena jest adekwatnie wysoka. W tym wydaniu programu sprawdzamy także newsy z branży gier komputerowych. A na koniec Stare, ale jare Sacred.
Zobacz także
2024-04-13, godz. 06:00
Open Roads [Xbox Series X]
Rodzinne relacje nie brzmią atrakcyjnie w kontekście scenariusza gry komputerowej, bo jednak to temat trudny i trzeba umieć go pokazać. Twórcy znanego wszystkim Gone Home postanowili jednak podjąć się tego wyzwania i ubrali to w ciekawą…
» więcej
2024-04-13, godz. 05:50
[13.04.2024] Giermasz #594 - Gry historiami stoją
W tym odcinku nie będzie wywiadu z polskimi twórcami - te wrócą za tydzień, mamy za to trzy recenzje. Jarek Gowin rzucił się na potwora Dragon's Dogma II i ogólnie chwali, ale - jak mówi - mogłoby być dużo lepiej. Kacper Narodzonek…
» więcej
2024-04-06, godz. 12:24
[6.04.2024] Giermasz #593 - Retro
Kolejny raz mierzymy się z okresem świąteczno-urlopowym. Kacper i Jarek odpoczywali (pewnie z przejedzenia), więc program przygotował Michał Król. Tym razem krótszy, ale treściwy. Posłuchać możecie bardzo ciekawej rozmowy z Darkiem…
» więcej
2024-04-06, godz. 12:12
[6.04.2024] Wywiad - Darek Łęczycki, szef studia Trigger Labs
Darek Łęczycki stworzył w życiu wiele gier. To nie tylko szef studia Trigger Labs , które kilka miesięcy temu wydało grę Pandemic Train, to także wielki fan retro. W wywiadzie porozmawialiśmy o premierze, o kolejnej grze i planach…
» więcej
2024-04-06, godz. 12:02
Speedball 2: Brutal Deluxe (1990 r.)
W roku 1990 studio The Bitmap Brothers wydało kontynuację swojej dość popularnej gry. Speedball 2: Brutal Deluxe traktowała o futurystycznym sporcie przyszłości, który bazował na... nieczystych zagraniach. Albo mówiąc wprost: brutalności…
» więcej
2024-03-30, godz. 06:00
Pinball Dreams (1992 r.)
W latach 90. wielką popularnością cieszyły się stojące w wielu knajpach i lokalach flippery. Najczęściej dwie ruchome łapki, pochylony stół i latająca w dużą prędkością metalowa kulka. Cel: zdobyć jak najwięcej punktów…
» więcej
2024-03-30, godz. 06:00
Winter Survival [wczesny dostęp PC]
Wczesny dostęp. Etap, który może wywindować twój tytuł do miana hitu, ale również może go pogrzebać. Zawsze przy recenzji early accessów patrzy się trochę życzliwszym okiem na optymalizację, jakieś niedopracowane tekstury czy…
» więcej
2024-03-30, godz. 06:00
Winter Survival [wczesny dostęp PC]
Wczesny dostęp. Etap, który może wywindować twój tytuł do miana hitu, ale również może go pogrzebać. Zawsze przy recenzji early accessów patrzy się trochę życzliwszym okiem na optymalizację, jakieś niedopracowane tekstury czy…
» więcej
2024-03-30, godz. 06:00
Winter Survival [wczesny dostęp PC]
Wczesny dostęp. Etap, który może wywindować twój tytuł do miana hitu, ale również może go pogrzebać. Zawsze przy recenzji early accessów patrzy się trochę życzliwszym okiem na optymalizację, jakieś niedopracowane tekstury czy…
» więcej
2024-03-30, godz. 06:00
Contra: Operation Galuga [Xbox Series X]
Ponad 30 lat. Tyle minęło od czasu, kiedy z najlepszym kumplem - Danielem - graliśmy w tę grę na Pegasusie. U niego, ja nie miałem Pegasusa. Contra powraca z podtytułem "Operation Galuga". Powraca i robi to w świetnym stylu, wspomnienia…
» więcej