Z badań Fundacji Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii z Poznania wynika, że kondycja psychiczna młodzieży pogorszyła się w czasie nauki zdalnej.
Raport Fundacji pt. "Etat w Sieci 2.0" pokazuje, że młodzież spędza przed monitorem ponad 9 godzin dziennie, przeżywa nastroje depresyjne i ma zaburzenia snu. Prawie 43 procent badanych nastolatków w wieku od 11 do 18 lat myśli o śmierci, 75 proc. martwi się o przyszłość, a 70 procent czuje się bardziej rozdrażniona niż wcześniej.
Bogna Białecka, psycholog i prezes Fundacji Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii mówi, że jako największy problem podczas zdalnej nauki wskazywano izolację od ludzi.
- Dwadzieścia dwa procent mówi, że problem z samodzielną nauką, ze zorganizowaniem się, ze zmotywowaniem do nauki - mówi psycholog.
Wyniki z badania zaprezentowano podczas konferencji "Zatroskani XXI - zdrowie psychiczne nastolatków w czasie nauki zdalnej". Barbara Socha pełnomocnik rządu ds. polityki demograficznej zapowiada powstanie Centrów Dziecka i Rodziny.
- Oczywiście to nie jest nakierowane tylko i wyłącznie na nastolatków, ale na wsparcie środowiskowe. To znaczy problemy nastolatka bierze się na warsztat w kontekście całej rodziny i wszystkich bliższych relacji, które młody człowiek ma w swoim życiu - wyjaśnia Barbara Socha.
Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak apeluje do nauczycieli i wychowawców o większą wrażliwość na niepokojące sygnały u uczniów - takie jak nielogowanie się do zajęć, brak uczestnictwa w lekcjach czy rozkojarzenie.
- Te wszystkie symptomy - proszę - aby były badane, ponieważ pierwszy etap reakcji nauczyciela wychowawcy i potem przekazanie informacji do psychologa czy pedagoga jest bardzo istotny - mówi Mikołaj Pawlak.
Badanie przeprowadzono w grudniu na grupie ponad dziewięciuset osób w wieku 11-18 lat i stu osób w wieku 18-26lat. Raport "Etat w Sieci 2.0" uwzględnia dane dotyczące nieletnich.
Bogna Białecka, psycholog i prezes Fundacji Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii mówi, że jako największy problem podczas zdalnej nauki wskazywano izolację od ludzi.
- Dwadzieścia dwa procent mówi, że problem z samodzielną nauką, ze zorganizowaniem się, ze zmotywowaniem do nauki - mówi psycholog.
Wyniki z badania zaprezentowano podczas konferencji "Zatroskani XXI - zdrowie psychiczne nastolatków w czasie nauki zdalnej". Barbara Socha pełnomocnik rządu ds. polityki demograficznej zapowiada powstanie Centrów Dziecka i Rodziny.
- Oczywiście to nie jest nakierowane tylko i wyłącznie na nastolatków, ale na wsparcie środowiskowe. To znaczy problemy nastolatka bierze się na warsztat w kontekście całej rodziny i wszystkich bliższych relacji, które młody człowiek ma w swoim życiu - wyjaśnia Barbara Socha.
Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak apeluje do nauczycieli i wychowawców o większą wrażliwość na niepokojące sygnały u uczniów - takie jak nielogowanie się do zajęć, brak uczestnictwa w lekcjach czy rozkojarzenie.
- Te wszystkie symptomy - proszę - aby były badane, ponieważ pierwszy etap reakcji nauczyciela wychowawcy i potem przekazanie informacji do psychologa czy pedagoga jest bardzo istotny - mówi Mikołaj Pawlak.
Badanie przeprowadzono w grudniu na grupie ponad dziewięciuset osób w wieku 11-18 lat i stu osób w wieku 18-26lat. Raport "Etat w Sieci 2.0" uwzględnia dane dotyczące nieletnich.


Radio Szczecin