Departament Handlu Stanów Zjednoczonych podjął decyzję o zablokowaniu trzem głównym rosyjskim liniom lotniczym, eksportowania części do ich maszyn od amerykańskich firm.
Posunięcie to dotyczy przede wszystkim flagowego rosyjskiego przewoźnika Areoflotu. Wszystko jest efektem wprowadzenia wcześniejszych sankcji i próby obejścia ich przez Moskwę.
Nakazy tymczasowej odmowy stosunków gospodarczych Departamentu Handlu z poszczególnymi krajami są ważne przez sześć miesięcy i mogą być odnawiane po tym okresie. W tym przypadku skutecznie zabraniają używania części amerykańskich do serwisowania samolotów, a także umów serwisowych dla maszyn, które podlegają amerykańskim przepisom eksportowym.
Działania te są też elementem ukarania Rosji, o czym mówił prezydent Joe Biden, za zbrodnie wojenne popełnione na Ukrainie. W wyniku braku tych zamówień, rosyjskie linie lotnicze z czasem w dużej mierze nie będą w stanie kontynuować rejsów międzynarodowych ani krajowych.
Departament Handlu podkreślił, że rosyjskie linie lotnicze notorycznie łamią teraz zakazy lotów w przypadku samolotów amerykańskiego pochodzenia, które są w tzw. leasingu. Nie mają na to zezwolenia. Teraz używanie tych naszych będzie praktycznie niemożliwe, bo brak części sprawi, że nie będą one mogły być regularnie serwisowane.
Nakazy tymczasowej odmowy stosunków gospodarczych Departamentu Handlu z poszczególnymi krajami są ważne przez sześć miesięcy i mogą być odnawiane po tym okresie. W tym przypadku skutecznie zabraniają używania części amerykańskich do serwisowania samolotów, a także umów serwisowych dla maszyn, które podlegają amerykańskim przepisom eksportowym.
Działania te są też elementem ukarania Rosji, o czym mówił prezydent Joe Biden, za zbrodnie wojenne popełnione na Ukrainie. W wyniku braku tych zamówień, rosyjskie linie lotnicze z czasem w dużej mierze nie będą w stanie kontynuować rejsów międzynarodowych ani krajowych.
Departament Handlu podkreślił, że rosyjskie linie lotnicze notorycznie łamią teraz zakazy lotów w przypadku samolotów amerykańskiego pochodzenia, które są w tzw. leasingu. Nie mają na to zezwolenia. Teraz używanie tych naszych będzie praktycznie niemożliwe, bo brak części sprawi, że nie będą one mogły być regularnie serwisowane.