Odbudowano nieczynną od prawie 30 lat linię kolejową z ukraińskiego Chyrowa przez Niżankowice do Przemyśla.
Odnowiono również połączenie kolejowe z Chyrowa do Sambora. O zakończeniu wszystkich prac i oficjalnym otwarciu połączenia kolejowego poinformowała Lwowska Obwodowa Administracja Wojskowa.
Odbudowa torów po polskiej stronie rozpoczęła się latem ubiegłego roku. Teraz została odnowiona również ukraińska część połączenia. Zastępca przewodniczącego Lwowskiej Obwodowej Administracji Wojskowej Jurij Buczka poinformował, że ukraińscy kolejarze wyremontowali prawie 70 kilometrów torów głównych i dojazdowych.
"W najbliższym czasie spodziewane jest wznowienie ruchu pociągów na międzynarodowym odcinku Malhowice-Niżankowice-Starzawa-Krościenko" - dodał.
Ukraiński wicepremier Ołeksandr Kubrakow napisał w mediach społecznościowych, że dzięki realizacji tych projektów znacząco zwiększy się przepustowość zachodniej granicy Ukrainy, szczególnie jej kluczowego kierunku - Polski. "Uzyskaliśmy nowe możliwości dla transportu towarów, mamy dodatkowe szlaki logistyczne dla pomocy międzynarodowej na Ukrainę oraz przyspieszenie praktycznej integracji Ukrainy z rynkiem europejskim" - napisał ukraiński polityk.
Linię kolejową łączącą stację Przemyśl Główny z nieczynnym od 1994 roku przejściem granicznym Hermanowice-Chyrów nazywano również linią kolejową numer 102. Przed laty była wykorzystywana przez turystów jadących pociągiem z głębi kraju przez Przemyśl w Bieszczady. Po rozpadzie Związku Radzieckiego i odzyskaniu przez Ukrainę niepodległości linia przestała funkcjonować.
Odbudowa torów po polskiej stronie rozpoczęła się latem ubiegłego roku. Teraz została odnowiona również ukraińska część połączenia. Zastępca przewodniczącego Lwowskiej Obwodowej Administracji Wojskowej Jurij Buczka poinformował, że ukraińscy kolejarze wyremontowali prawie 70 kilometrów torów głównych i dojazdowych.
"W najbliższym czasie spodziewane jest wznowienie ruchu pociągów na międzynarodowym odcinku Malhowice-Niżankowice-Starzawa-Krościenko" - dodał.
Ukraiński wicepremier Ołeksandr Kubrakow napisał w mediach społecznościowych, że dzięki realizacji tych projektów znacząco zwiększy się przepustowość zachodniej granicy Ukrainy, szczególnie jej kluczowego kierunku - Polski. "Uzyskaliśmy nowe możliwości dla transportu towarów, mamy dodatkowe szlaki logistyczne dla pomocy międzynarodowej na Ukrainę oraz przyspieszenie praktycznej integracji Ukrainy z rynkiem europejskim" - napisał ukraiński polityk.
Linię kolejową łączącą stację Przemyśl Główny z nieczynnym od 1994 roku przejściem granicznym Hermanowice-Chyrów nazywano również linią kolejową numer 102. Przed laty była wykorzystywana przez turystów jadących pociągiem z głębi kraju przez Przemyśl w Bieszczady. Po rozpadzie Związku Radzieckiego i odzyskaniu przez Ukrainę niepodległości linia przestała funkcjonować.