Polska Żegluga Morska zadeklarowała, że opracuje plan konsolidacji polskich armatorów promowych. Rzecz dotyczy m.in. przyszłości Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, która jest wystawiona na sprzedaż.
To pierwsza taka deklaracja o konsolidacji polskich armatorów promowych, jaka padła z ust dyrektora PŻM. Choć trzeba przypomnieć, że wiele lat temu był pomysł, aby PŻB weszła do Unity Line.
- Na razie ta wymiana opinii jest na bardzo bazowym etapie - zaznaczył Szynkaruk. - Jeżeli jednak chodzi o ramowy projekt takich działań konsolidacyjnych, to jesteśmy w stanie przedstawić go w ciągu kilku dni.
Wojciech Chmielewski z Ministerstwa Skarbu przypomniał, że prywatyzacja Polskiej Żeglugi Bałtyckiej ma pomóc w wymianie przestarzałej floty tego armatora.
- Nie ukrywam, że istotą podejmowania tych kolejnych prywatyzacji jest możliwość zapewnienia spółce dalszego rozwoju - dodał.
Sprzedaży PŻB sprzeciwiają się pracownicy i związkowcy oraz zachodniopomorscy parlamentarzyści. Pod wnioskiem o wstrzymanie sprzedaży armatora z Kołobrzegu podpisali się również wszyscy radni sejmiku.
Zakupem 90 procent akcji PŻB zainteresowane są trzy zagraniczne spółki. Obecnie w Polskiej Żegludze Bałtyckiej pracuje około 600 osób.