Opóźniony lot i zgubiony bagaż możemy reklamować, cena za wycieczkę nie może wzrosnąć, a organizator powinien wyjaśnić wątpliwe terminy z umowy - u szczytu sezonu urlopowego Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o prawach wczasowiczów.
UOKiK radzi, by przede wszystkim prosić w biurach podróży o wyjaśnienie niejednoznacznych określeń, np. "spokojna okolica" czy "pokój z pięknym widokiem" - mówi Agnieszka Majchrzak z urzędu. - Każdą nieprawidłowość można reklamować. Nie tylko niezgodną z umową kategorię hotelu ale też zgubiony bagaż, spóźniony samolot, dłuższą odległość od plaży.
Majchrzak przypomina, że można reklamować także wycieczki "last minute". Trzeba to zrobić w ciągu 30 dni od zakończenia wyjazdu.
UOKiK dodaje, że cena wycieczki - już po podpisaniu umowy - nie może wzrosnąć. Jeśli biuro podróży reklamacji nie uznaje, należy zgłosić się do miejskiego rzecznika praw konsumentów.
Majchrzak przypomina, że można reklamować także wycieczki "last minute". Trzeba to zrobić w ciągu 30 dni od zakończenia wyjazdu.
UOKiK dodaje, że cena wycieczki - już po podpisaniu umowy - nie może wzrosnąć. Jeśli biuro podróży reklamacji nie uznaje, należy zgłosić się do miejskiego rzecznika praw konsumentów.


Radio Szczecin