Jak będzie wyglądał 2016 rok na kolei? To m.in. nowe inwestycje w tabor i modernizacje linii kolejowych.
Na początku 2016 roku ma zakończyć się pierwszy etap modernizacji dworca Szczecin Główny. Przebudowana stacja miała zacząć przyjmować podróżnych już pod koniec zeszłego roku, ale z uwagi na opóźnienia stanie się to dopiero teraz.
Ponadto PKP PLK rozpocznie przygotowania do rozpoczęcia przetargów dużej przebudowy linii kolejowej ze Szczecina do Poznania. Ma być szybciej, bo prędkość przejazdu ma wzrosnąć ze 120 do 160 km/h i bezpieczniej, bo przebudowane zostaną wszystkie przejazdy drogowe na tej trasie.
Końca dobiega także remont tzw. Nadodrzanki, która jeszcze kilka lat temu była w fatalnym stanie i prędkość przejazdu w niektórych miejscach nie przekraczała 20 km/h.
Po wyremontowanych torach mają jeździć nowe pociągi. Województwo zamierza rozpisać przetargi na nawet 25 nowych składów osobowych, a prawdopodobnie od marca do Kołobrzegu dojeżdżać będzie polskie Pendolino.
Na infrastrukturę PKP zamierza wydać ponad 10 mld euro.
Ponadto PKP PLK rozpocznie przygotowania do rozpoczęcia przetargów dużej przebudowy linii kolejowej ze Szczecina do Poznania. Ma być szybciej, bo prędkość przejazdu ma wzrosnąć ze 120 do 160 km/h i bezpieczniej, bo przebudowane zostaną wszystkie przejazdy drogowe na tej trasie.
Końca dobiega także remont tzw. Nadodrzanki, która jeszcze kilka lat temu była w fatalnym stanie i prędkość przejazdu w niektórych miejscach nie przekraczała 20 km/h.
Po wyremontowanych torach mają jeździć nowe pociągi. Województwo zamierza rozpisać przetargi na nawet 25 nowych składów osobowych, a prawdopodobnie od marca do Kołobrzegu dojeżdżać będzie polskie Pendolino.
Na infrastrukturę PKP zamierza wydać ponad 10 mld euro.