Spółka PKP PLK zamierza zainwestować w rozwój polskich portów. W naszym regionie 640 mln złotych w latach 2014-2020. Remontu doczeka się bardzo ważna linia prowadząca do Szczecina - tzw. "Nadodrzanka" z Wrocławia do Szczecina.
Teraz są na niej odcinki, na których pociąg nie może jechać więcej niż 40 kilometrów na godzinę. A jest to jedna z kluczowych linii kolejowych w kraju, wykorzystywana przez przemysł. "Nadodrzanka" jest też częścią korytarza transportowego Skandynawia - południe Europy. Na zmodernizowanej trasie składy pojadą ponad 120 kilometrów na godzinę.
Niedawno zakończyły się naprawy w okolicach Chojny, a obecnie trwają m.in. prace koło Głogowa.
Trasa łącząca Wrocław ze Szczecinem ma 356 km i jest położona w granicach trzech województw: dolnośląskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego. PKP PLK zakłada, że trwający od kilku lat remont całej "Nadodrzanki" zakończy się jeszcze w tym roku.
Zarządca linii kolejowych planuje w tej perspektywie unijnej polepszyć dostęp kolejowy do największych polskich portów – w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu.
Niedawno zakończyły się naprawy w okolicach Chojny, a obecnie trwają m.in. prace koło Głogowa.
Trasa łącząca Wrocław ze Szczecinem ma 356 km i jest położona w granicach trzech województw: dolnośląskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego. PKP PLK zakłada, że trwający od kilku lat remont całej "Nadodrzanki" zakończy się jeszcze w tym roku.
Zarządca linii kolejowych planuje w tej perspektywie unijnej polepszyć dostęp kolejowy do największych polskich portów – w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu.


Radio Szczecin