Sytuacja przemysłu stoczniowego w regionie jest zła. W tym roku w Zachodniopomorskiem nie powstanie żaden w pełni wykończony statek - takie dane zaprezentowali w Szczecinie przedstawiciele rządu podczas wyjazdowego posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej.
Według ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka, gospodarka morska w Zachodniopomorskiem jest w zapaści. - Nie zakontraktowano żadnej budowy nowych jednostek - mówił Gróbarczyk.
Wiceszef resortu Paweł Brzezicki powiedział parlamentarzystom, że ostatnie dwa kontrakty na w pełni wyposażone jednostki są sprzed dwóch lat. Dla porównania - jak poinformowano - w tym roku w stoczniach Trójmiasta zakontraktowano budowę 19 statków. - Ani jeden nie zamówiony w województwie zachodniopomorskim - mówił Brzezicki.
Poseł Platformy Obywatelskiej Arkadiusz Marchewka uważa, że nie jest tak źle. - Jeśli chodzi o działalność firm stoczniowych, to wiele z nich buduje statki, więc nie możemy mówić o tym, że w Szczecinie nic się nie dzieje - komentował parlamentarzysta.
Sejmowa Komisja Gospodarki Morskiej chciała zobligować rząd, aby przyjął wieloletni plan finansowania utrzymania toru wodnego do Szczecina. Jest to ważne, bo co roku brakuje na ten cel pieniędzy. W końcu posłowie nie porozumieli się w sprawie ostatecznego kształtu wniosku.
Jak się dowiedzieliśmy, wniosek ma być opracowany w ciągu dwóch kolejnych dni. Po tym czasie zostanie skierowany do rządu.
Wiceszef resortu Paweł Brzezicki powiedział parlamentarzystom, że ostatnie dwa kontrakty na w pełni wyposażone jednostki są sprzed dwóch lat. Dla porównania - jak poinformowano - w tym roku w stoczniach Trójmiasta zakontraktowano budowę 19 statków. - Ani jeden nie zamówiony w województwie zachodniopomorskim - mówił Brzezicki.
Poseł Platformy Obywatelskiej Arkadiusz Marchewka uważa, że nie jest tak źle. - Jeśli chodzi o działalność firm stoczniowych, to wiele z nich buduje statki, więc nie możemy mówić o tym, że w Szczecinie nic się nie dzieje - komentował parlamentarzysta.
Sejmowa Komisja Gospodarki Morskiej chciała zobligować rząd, aby przyjął wieloletni plan finansowania utrzymania toru wodnego do Szczecina. Jest to ważne, bo co roku brakuje na ten cel pieniędzy. W końcu posłowie nie porozumieli się w sprawie ostatecznego kształtu wniosku.
Jak się dowiedzieliśmy, wniosek ma być opracowany w ciągu dwóch kolejnych dni. Po tym czasie zostanie skierowany do rządu.


Radio Szczecin