Jak wynika z danych urzędu miasta, od początku kwietnia do połowy czerwca szczecinianie zarejestrowali o prawie 600 samochodów więcej niż w tym samym okresie rok temu. To 11-procentowy wzrost.
Najbardziej przybywa nowych aut. Tu w pierwszej połowie czerwca urzędnicy zanotowali 36-procentowy skok.
Więcej samochodów to dłuższe kolejki do rejestracji. W piątek około 6 rano na otwarcie urzędu czekało kilka osób. - O tej porze jeszcze jest dobrze, później ponoć jest już ciężko - mówi jeden z mieszkańców. - Ostatnio znajomy też rejestrował auto. Również był przed godz. 6. Potem kolega przyjechał jeszcze później, to już nie zarejestrował w ten sam dzień.
- Przyjechałem o godzinie 5, byłem pierwszy - dodaje kolejny mieszkaniec, którego spotkaliśmy w urzędzie.
Jak powiedział nam Dariusz Balcerzyk z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, Szczecin nie jest wyjątkiem. W całej Polsce od prawie 1,5 roku rośnie sprzedaż aut, głównie nowych i głównie dla firm.
Także więcej osób prywatnych kupuje samochody, głównie używane. Według eksperta, może mieć to związek z wakacyjnymi wyjazdami oraz z uruchomionym wiosną programem 500+, czyli rządowymi dopłatami dla rodzin z dziećmi.
- Powyżej połowy aut sprowadzanych do Polski to są auta w wieku powyżej 10 lat, w cenie kilku-góra kilkunastu tysięcy złotych - mówi Balcerzyk. - Tutaj zastrzyk pieniędzy może mieć znaczenie dla kogoś, kto akurat potrzebuje samochodu np. do przewożenia rodziny.
Szczeciński urząd miasta ostatnio rejestruje miesięcznie około 2,5 tysiąca samochodów.
Więcej samochodów to dłuższe kolejki do rejestracji. W piątek około 6 rano na otwarcie urzędu czekało kilka osób. - O tej porze jeszcze jest dobrze, później ponoć jest już ciężko - mówi jeden z mieszkańców. - Ostatnio znajomy też rejestrował auto. Również był przed godz. 6. Potem kolega przyjechał jeszcze później, to już nie zarejestrował w ten sam dzień.
- Przyjechałem o godzinie 5, byłem pierwszy - dodaje kolejny mieszkaniec, którego spotkaliśmy w urzędzie.
Jak powiedział nam Dariusz Balcerzyk z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, Szczecin nie jest wyjątkiem. W całej Polsce od prawie 1,5 roku rośnie sprzedaż aut, głównie nowych i głównie dla firm.
Także więcej osób prywatnych kupuje samochody, głównie używane. Według eksperta, może mieć to związek z wakacyjnymi wyjazdami oraz z uruchomionym wiosną programem 500+, czyli rządowymi dopłatami dla rodzin z dziećmi.
- Powyżej połowy aut sprowadzanych do Polski to są auta w wieku powyżej 10 lat, w cenie kilku-góra kilkunastu tysięcy złotych - mówi Balcerzyk. - Tutaj zastrzyk pieniędzy może mieć znaczenie dla kogoś, kto akurat potrzebuje samochodu np. do przewożenia rodziny.
Szczeciński urząd miasta ostatnio rejestruje miesięcznie około 2,5 tysiąca samochodów.


Radio Szczecin