To nowelizacje ustaw o VAT i akcyzie, prawie energetycznym oraz zapasach paliw. Ich celem jest likwidacja szarej strefy w obrocie paliwami.
Według nowych przepisów VAT będzie musiał zapłacić każdy, kto sprowadza do Polski paliwa z rynku wewnątrzunijnego. Będzie miał na to pięć dni od chwili sprowadzenia. To nowość, bo dotychczas takiego obowiązku nie było.
Zmieniają się też warunki uzyskania koncesji na obrót paliwami. Aby uzyskać zezwolenia na import konieczne będzie posiadanie oddziału w kraju. Zagraniczne firmy, które uzyskają koncesję, będą musiały płacić podatki w Polsce, tak jak każdy polski przedsiębiorca. Koncesje na obrót paliwami z zagranicą będą mogły uzyskać wyłącznie te spółki, które mają siedzibę w Polsce.
Resort finansów szacuje, że dzięki nowym przepisom do budżetu państwa wpłynie 2,5 miliarda złotych rocznie.
Zmieniają się też warunki uzyskania koncesji na obrót paliwami. Aby uzyskać zezwolenia na import konieczne będzie posiadanie oddziału w kraju. Zagraniczne firmy, które uzyskają koncesję, będą musiały płacić podatki w Polsce, tak jak każdy polski przedsiębiorca. Koncesje na obrót paliwami z zagranicą będą mogły uzyskać wyłącznie te spółki, które mają siedzibę w Polsce.
Resort finansów szacuje, że dzięki nowym przepisom do budżetu państwa wpłynie 2,5 miliarda złotych rocznie.


Radio Szczecin