Najdłuższy prom pływający na Bałtyku "Wolin" trafił na kapitalny remont do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Jednostka stoi na doku numer pięć.
"Wolin" ma 189 metrów długości. Dla porównania "Polonia" 169, a "Skania" - 173 metry. Remont potrwa ok. dwóch tygodni.
- Na jednostce przeprowadzany jest remont klasowy. To są bardzo kompleksowe prace, dotyczą np. silnika głównego, demontażu i remontu sterów strumieniowych, śrub nastawnych, konserwowany i malowany będzie kadłub, pokłady samochodowe - mówi Krzysztof Gogol z Polskiej Żeglugi Morskiej.
To nie jedyny statek grupy, który przejdzie w tym roku remont.
- W 2016 r. PŻM wyremontuje 13 swoich statków. Większość z tych remontów zostanie przeprowadzonych w polskich stoczniach, gdyż nadal są bardzo konkurencyjne pod względem finansowym i jakości usług - ocenia Gogol.
Prom "Wolin" na co dzień pływa w barwach Unity Line na linii ze Świnoujścia do Trelleborga. Jednorazowo na swój pokład zabiera 90 samochodów ciężarowych oraz 370 pasażerów. Na jednym pokładzie ma też tory dla pociągów.
- Na jednostce przeprowadzany jest remont klasowy. To są bardzo kompleksowe prace, dotyczą np. silnika głównego, demontażu i remontu sterów strumieniowych, śrub nastawnych, konserwowany i malowany będzie kadłub, pokłady samochodowe - mówi Krzysztof Gogol z Polskiej Żeglugi Morskiej.
To nie jedyny statek grupy, który przejdzie w tym roku remont.
- W 2016 r. PŻM wyremontuje 13 swoich statków. Większość z tych remontów zostanie przeprowadzonych w polskich stoczniach, gdyż nadal są bardzo konkurencyjne pod względem finansowym i jakości usług - ocenia Gogol.
Prom "Wolin" na co dzień pływa w barwach Unity Line na linii ze Świnoujścia do Trelleborga. Jednorazowo na swój pokład zabiera 90 samochodów ciężarowych oraz 370 pasażerów. Na jednym pokładzie ma też tory dla pociągów.


Radio Szczecin