Szalik i sweter w znienawidzonym kolorze, za małe skarpety czy kolejny flakon perfum? Jeśli dostaliście nietrafione prezenty, jest szansa że uda się je zwrócić lub wymienić.
Ze statystyk wynika, że co drugi z nas dostanie właśnie taki podarek.
Mikołaj często nie trafia w gust. - Dostałam sweter, który ma ciemny kolor, a ja wolę jaśniejsze. Ja dostałem brązowy sweter, który nie powiem, z czym się kojarzy. Oddam komuś i zrobię prezent - mówią obdarowani.
- Najlepiej, jeśli św. Mikołaj robił prezenty "w sieci", w ciągu 14 dni od daty zakupu bez problemu można je zwrócić - mówi Longina Kaczmarek, miejska rzecznik konsumentów. - Nie mamy obowiązku tłumaczenia się dlaczego. Towar nie może nosić śladów użytkowania. Sprzedawca zwraca nam pełną kwotę.
W tradycyjnym sklepie sprzedawca dyktuje warunki. To czy będziemy mogli zwrócić nietrafiony prezent, zależy głównie od jego dobrej woli. Nie ma takiego obowiązku. Prawdopodobnie bez problemu wymienimy towar. Jeśli chcemy zwrócić - to nie powinno być problemu z odzieżą zakupioną w sklepach dużych sieci. Warunkiem jest paragon.
Polska zajmuje trzecie miejsce w Europie pod względem zakupów świątecznych przez internet - wynika z raportu firmy Deloitte.
Mikołaj często nie trafia w gust. - Dostałam sweter, który ma ciemny kolor, a ja wolę jaśniejsze. Ja dostałem brązowy sweter, który nie powiem, z czym się kojarzy. Oddam komuś i zrobię prezent - mówią obdarowani.
- Najlepiej, jeśli św. Mikołaj robił prezenty "w sieci", w ciągu 14 dni od daty zakupu bez problemu można je zwrócić - mówi Longina Kaczmarek, miejska rzecznik konsumentów. - Nie mamy obowiązku tłumaczenia się dlaczego. Towar nie może nosić śladów użytkowania. Sprzedawca zwraca nam pełną kwotę.
W tradycyjnym sklepie sprzedawca dyktuje warunki. To czy będziemy mogli zwrócić nietrafiony prezent, zależy głównie od jego dobrej woli. Nie ma takiego obowiązku. Prawdopodobnie bez problemu wymienimy towar. Jeśli chcemy zwrócić - to nie powinno być problemu z odzieżą zakupioną w sklepach dużych sieci. Warunkiem jest paragon.
Polska zajmuje trzecie miejsce w Europie pod względem zakupów świątecznych przez internet - wynika z raportu firmy Deloitte.


Radio Szczecin