Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

Piotr Kołodziejski [Radio Szczecin]
Piotr Kołodziejski [Radio Szczecin]
Prawie 30 milionów złotych kary dla firmy Orange Polska.
- Powodem jest bezprawne przedłużanie umów o świadczenie usług stacjonarnych o wiele miesięcy bez wyraźnej zgody konsumentów - wyjaśnia prezes Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Marek Niechciał. - Jeżeli przed zakończeniem kontraktu klient nie podjął żadnych działań, przekształcał się on w kolejną umowę zawartą na czas oznaczony. Było to 6 miesięcy w przypadku Neostrady. Konsumentom, którzy wypowiedzieli umowy przed upływem tego czasu, były naliczane wysokie kary.

Operator nie zawsze jasno informował klientów o tym, co zrobić, aby uniknąć automatycznego przedłużania abonamentu. Marek Niechciał podkreśla, że oprócz kary finansowej, na Orange Polska nałożono obowiązek rekompensaty publicznej wobec konsumentów.

Postępowanie Urzędu zostało wszczęte na podstawie skarg klientów firmy i rzeczników konsumentów. Decyzja nie jest ostateczna i przysługuje od niej odwołanie do Sądu. Według informacji portalu tvn24 biznes i świat, Orange skorzysta z takiej możliwości.
- Powodem jest bezprawne przedłużanie umów o świadczenie usług stacjonarnych o wiele miesięcy bez wyraźnej zgody konsumentów - wyjaśnia prezes Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Marek Niechciał.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty