Dwie trzecie internetowych portali turystycznych podaje klientom nieprawdziwe informacje, między innymi w sprawie cen czy promocji. Tak wynika z kontroli przeprowadzonej przez Komisję Europejską oraz instytucje zajmujące się ochroną konsumentów z 28 krajów.
Skontrolowanych zostało ponad 350 portali, które porównują ceny i oferowane usługi, a także stron internetowych, na których można rezerwować hotele, bilety, wynajem samochodów czy wycieczki. Ta kontrola wykazała, że podawane były błędne informacje przede wszystkim dotyczące cen. W jednej trzeciej przypadków wstępne wyliczenia znacznie zaniżano i ostateczna cena rezerwacji była wyższa po dodaniu na przykład opłat manipulacyjnych, o których wcześniej nie informowano. Jedna piąta ofert promocyjnych, którymi portale kusiły klientów, nie była w ogóle dostępna. Jedna strona na cztery wprowadzała w błąd informując, że jest ograniczona liczba miejsc za promocyjną cenę.
To tylko część wykrytych nieprawidłowości. Komisja Europejska nie wymieniła z nazwy żadnego portalu.
Do instytucji krajowych odpowiedzialnych za ochronę praw konsumentów należy rozwiązanie problemu. Mają się one skontaktować z serwisami i nakazać wprowadzenie zmian.
To tylko część wykrytych nieprawidłowości. Komisja Europejska nie wymieniła z nazwy żadnego portalu.
Do instytucji krajowych odpowiedzialnych za ochronę praw konsumentów należy rozwiązanie problemu. Mają się one skontaktować z serwisami i nakazać wprowadzenie zmian.


Radio Szczecin