Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Poseł Prawa i Sprawiedliwości Bogdan Rzońca podkreśla, że proponowana przez partię rządzącą opłata drogowa przyczyni się do poprawy stanu dróg gminnych, powiatowych i krajowych, a także bezpieczeństwa na nich.
Polityk uważa, że opłata, którą mają wnosić między innymi producenci i importerzy paliw, nie będzie skutkowała wzrostem cen na stacjach benzynowych. Zgodnie z projektem posłów PiS, opłata drogowa zasili Fundusz Dróg Samorządowych. Jej wysokość netto w przypadku benzyn i oleju napędowego ma wynieść 20 groszy za litr. W przypadku gazu opłata drogowa to prawie 37 groszy za 1 kilogram.

Bogdan Rzońca mówił w Sejmie, że jego ugrupowanie przyczyniło się do likwidacji tzw. mafii paliwowej i dzięki temu sytuacja rodzimych koncernów uległa poprawie.

- Zlikwidowaliśmy korupcję i przestępstwo w obszarze paliwowym, dzięki temu nasze, polskie koncerny paliwowe obracają dużą ilością paliwa i mają oczywiście odpowiednie zyski z tego tytułu, więc (...) opłata drogowa nie musi się przełożyć na wzrost ceny paliwa - ocenił poseł.

Polityk PiS powiedział, że koszty wypadków drogowych w Polsce w 2015 roku wyniosły ponad 48 miliardów złotych. - Jednym z powodów tych kosztów jest bardzo słaba sieć komunikacyjna - tłumaczył Bogdan Rzońca, tłumacząc, że i tak podatnicy płacą za zły stan dróg lokalnych.

- Stąd - jak przekonywał poseł PiS-u - potrzeba utworzenia Funduszu Dróg Samorządowych. - Mówimy o opłacie drogowej, która będzie wprowadzona i będzie zasilała celowy fundusz na drogi, nie na administrację, nie na 500 plus, nie na mieszkania. Wszystkie te środki z tego funduszu trafią tylko i wyłącznie na drogi - zaznaczał Bogdan Rzońca.

Z uzasadnienia projektu wynika, że Fundusz Dróg Samorządowych ma dofinansować budowę i przebudowę dróg powiatowych i gminnych oraz mostów w ciągu dróg wojewódzkich. Druga część wpływów z opłaty drogowej ma trafić do Krajowego Funduszu Drogowego, z którego finansowane są inwestycje w drogi krajowe. Przeciw wprowadzeniu tej opłaty jest cała opozycja, która uważa, że po uchwaleniu ustawy ceny paliw wzrosną, a to doprowadzi do wzrostu cen w ogóle. Poparcie dla projektu wycofał też poseł PiS-u Jan Mosiński.
Bogdan Rzońca mówił w Sejmie, że jego ugrupowanie przyczyniło się do likwidacji tzw. mafii paliwowej i dzięki temu sytuacja rodzimych koncernów uległa poprawie.
- Jednym z powodów tych kosztów jest bardzo słaba sieć komunikacyjna - tłumaczył Bogdan Rzońca, tłumacząc, że i tak podatnicy płacą za zły stan dróg lokalnych.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty