Zapisy małym druczkiem, techniki manipulacji oraz wykorzystywanie osób starszych - to sposoby firm na zwiększenie swoich dochodów. W czwartek przypada Światowy Dzień Konsumentów i przy tej okazji wraca temat ostrożności przy zawieraniu umów.
Jak mówi jeden z przechodniów, bardzo często jesteśmy rozczarowani zakupami przez internet. - Nieraz miałem sytuację, że zawartość zamówionej przez mnie paczki była zupełnie inna - opowiada mężczyzna.
Problemem są również nieuczciwe umowy. - Liderem w tej kategorii są firmy dostarczające prąd i gaz - tłumaczy Longina Kaczmarek, miejski rzecznik konsumentów. - Nieszczęsne umowy energetyczne, zmiana sprzedawców energii elektrycznej, zmiana sprzedawców gazu. Tylko z jednej firmy Polski Prąd i Gaz zgłosiło się około 220 osób.
Do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w 2017 roku zgłosiło się ponad dwanaście tysięcy osób. Najczęściej klienci potrzebują pomocy przy prawach do reklamacji i gwarancji.
Problemem są również nieuczciwe umowy. - Liderem w tej kategorii są firmy dostarczające prąd i gaz - tłumaczy Longina Kaczmarek, miejski rzecznik konsumentów. - Nieszczęsne umowy energetyczne, zmiana sprzedawców energii elektrycznej, zmiana sprzedawców gazu. Tylko z jednej firmy Polski Prąd i Gaz zgłosiło się około 220 osób.
Do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w 2017 roku zgłosiło się ponad dwanaście tysięcy osób. Najczęściej klienci potrzebują pomocy przy prawach do reklamacji i gwarancji.