Dopiero co ruszył, ale już są z nim problemy. System jest przeciążony i nie każdemu udaje się zalogować przez internet do usługi "Twój e-PIT".
Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Finansów, od 15 lutego każdy podatnik miał mieć możliwość podejrzenia swojego zeznania podatkowego w wersji elektronicznej za poprzedni rok.
- Choć usługa ruszyła, to nie działa do końca tak, jak powinna - mówi Małgorzata Brzoza, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie. - Duże zainteresowanie podatników, którzy chcą sprawdzić, wysłać, ewentualnie dopisać coś do swojego zeznania podatkowego powoduje, że faktycznie mamy przejściowe problemy z logowaniem się do serwisu. Są to jednak problemy, które są na bieżąco rozwiązywane przez ministerstwo chociażby poprzez dostawienie dodatkowych serwerów, które będą obsługiwać tę usługę.
Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie kłopoty z logowaniem w pełni ustąpią. Dzięki "Twojemu e-PIT-owi" można nanieść zmiany w gotowej deklaracji lub też wysłać ją bezpośrednio do urzędu skarbowego. Z fiskusem trzeba się rozliczyć do 30 kwietnia.
- Choć usługa ruszyła, to nie działa do końca tak, jak powinna - mówi Małgorzata Brzoza, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie. - Duże zainteresowanie podatników, którzy chcą sprawdzić, wysłać, ewentualnie dopisać coś do swojego zeznania podatkowego powoduje, że faktycznie mamy przejściowe problemy z logowaniem się do serwisu. Są to jednak problemy, które są na bieżąco rozwiązywane przez ministerstwo chociażby poprzez dostawienie dodatkowych serwerów, które będą obsługiwać tę usługę.
Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie kłopoty z logowaniem w pełni ustąpią. Dzięki "Twojemu e-PIT-owi" można nanieść zmiany w gotowej deklaracji lub też wysłać ją bezpośrednio do urzędu skarbowego. Z fiskusem trzeba się rozliczyć do 30 kwietnia.