Jest pozwolenie na budowę dla dwóch inwestycji, które mają przystosować port w Szczecinie do głębokości 12,5 metra. Wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc zatwierdził projekty budowlane na przebudowę nabrzeży w rejonie Kanału Dębickiego oraz Basenu Kaszubskiego w Szczecinie.
Te rejony portu zostaną dostosowane do przyjmowania największych statków jakie będą mogły zawinąć do portu w Szczecinie po pogłębieniu toru wodnego.
Kanał Dębicki zostanie poszerzony do 200 metrów oraz pogłębiony do 12.5 metra. Wybudowane zostanie nabrzeże Norweskie o długości 300 metrów oraz rozbudowane nabrzeże Czeskie i Słowackie.
Prace potrwają do 2022 roku. W Basenie Kaszubskim będzie zmodernizowanych 6 nabrzeży - również do 12.5 metra głębokości. Za inwestycje odpowiedzialny jest Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście.
Kanał Dębicki zostanie poszerzony do 200 metrów oraz pogłębiony do 12.5 metra. Wybudowane zostanie nabrzeże Norweskie o długości 300 metrów oraz rozbudowane nabrzeże Czeskie i Słowackie.
Prace potrwają do 2022 roku. W Basenie Kaszubskim będzie zmodernizowanych 6 nabrzeży - również do 12.5 metra głębokości. Za inwestycje odpowiedzialny jest Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście.
Dodaj komentarz 2 komentarze
Szczecin jest nierozerwalnie związany z kilkoma oznaczeniami cyfrowo-literowymi. Realizowane "12,5 m", obok S3 i A6, to strategiczne inwestycje mające realny wpływ na rozwój Pomorza Zachodniego.
Do powyższych numerków można dodać jeszcze 273 - nr linii kolejowej łączącej Szczecin i szczecińskie porty z południem kraju i Europy, czyli tzw. Nadodrzankę.