Celem ustawy jest umożliwienie szybszego załatwiania formalności m.in. dotyczących budowy w Świnoujściu głębokowodnego terminalu kontenerowego.
Ustawa zakłada skrócenie terminów wydawania formalności przez poszczególne urzędy z kilku lat do kilku miesięcy, jak mówi Minister Gospodarki Morskiej Marek Gróbarczyk.
- Wierzymy gorąco to, że ta ustawa przyspieszy proces budowania i realizacji inwestycji - podsumowuje Marek Gróbarczyk.
Nowe prawo ma też uniemożliwić zahamowanie inwestycji przez konkurencję - mówi poseł Prawa i Sprawiedliwości Artur Szałabawka.
- Ku temu ta ustawa ma służyć, dlatego są też dodatkowe poprawki. Ona jest bardzo mądra i dobrze przemyślana. Jak będzie wola rządu i samorządu, to jesteśmy na dobrej drodze, żeby w ciągu tych czterech lat powstał terminal kontenerowy z prawdziwego zdarzenia. Można powiedzieć, że jeden z najnowocześniejszych na Bałtyku - mówi Szałabawka.
Zarząd Portu Szczecin Świnoujście przedstawił koncepcję budowy głębokowodnego terminala kontenerowego na wschód od gazoportu.
Terminal będzie mógł przyjmować największe kontenerowce jakie mogą wpłynąć na Bałtyk, a nie wejdą do Szczecina. Koszt inwestycji szacowany jest na 3,5 miliarda złotych, które w dużej części ma pokryć prywatny inwestor.
- Wierzymy gorąco to, że ta ustawa przyspieszy proces budowania i realizacji inwestycji - podsumowuje Marek Gróbarczyk.
Nowe prawo ma też uniemożliwić zahamowanie inwestycji przez konkurencję - mówi poseł Prawa i Sprawiedliwości Artur Szałabawka.
- Ku temu ta ustawa ma służyć, dlatego są też dodatkowe poprawki. Ona jest bardzo mądra i dobrze przemyślana. Jak będzie wola rządu i samorządu, to jesteśmy na dobrej drodze, żeby w ciągu tych czterech lat powstał terminal kontenerowy z prawdziwego zdarzenia. Można powiedzieć, że jeden z najnowocześniejszych na Bałtyku - mówi Szałabawka.
Zarząd Portu Szczecin Świnoujście przedstawił koncepcję budowy głębokowodnego terminala kontenerowego na wschód od gazoportu.
Terminal będzie mógł przyjmować największe kontenerowce jakie mogą wpłynąć na Bałtyk, a nie wejdą do Szczecina. Koszt inwestycji szacowany jest na 3,5 miliarda złotych, które w dużej części ma pokryć prywatny inwestor.