Po południu do gdańskiego portu ma wpłynąć największy statek na świecie. To MSC Gülsün - chiński kontenerowiec pod panamską banderą, odbywający swój dziewiczy rejs. Do Europy wyruszył 8 lipca z chińskiego Tianjin.
Pierwszym europejskim portem, który odwiedził był Algeciras w Hiszpanii. W czwartek 22 sierpnia przeszedł Cieśniny Duńskie.
Ma około 400 metrów długości i ponad 60 metrów szerokości. Jednorazowo może zabrać na pokład 23 tysiące kontenerów. Ponadto jest wyposażony w ponad 2000 kontenerów chłodniczych, co przyspiesza i ułatwia przewóz na trasie między Azją a Europą żywności, napojów, środków farmaceutycznych i innych wymagających chłodzenia artykułów.
MSC Gülsün jest pierwszą jednostką z nowej serii. Inwestor chce mieć do 2020 r. 11 kontenerowców tej klasy. MSC Gülsün zbudowany został w Korei Południowej.
DCT Gdańsk jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Od 2013 roku regularnie przypływają największe na świecie statki kontenerowe.
Ma około 400 metrów długości i ponad 60 metrów szerokości. Jednorazowo może zabrać na pokład 23 tysiące kontenerów. Ponadto jest wyposażony w ponad 2000 kontenerów chłodniczych, co przyspiesza i ułatwia przewóz na trasie między Azją a Europą żywności, napojów, środków farmaceutycznych i innych wymagających chłodzenia artykułów.
MSC Gülsün jest pierwszą jednostką z nowej serii. Inwestor chce mieć do 2020 r. 11 kontenerowców tej klasy. MSC Gülsün zbudowany został w Korei Południowej.
DCT Gdańsk jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Od 2013 roku regularnie przypływają największe na świecie statki kontenerowe.