Trwają rozmowy w sprawie wyłonienia operatora, który zbuduje głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu. Nowy port ma powstać na wschód od terminala gazu skroplonego.
- Trwa kompletowanie dokumentów - mówi prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin - Świnoujście Krzysztof Urbaś. - Jesteśmy w fazie kompletowania niezbędnej dokumentacji, która pozwoli Walnemu Zgromadzeniu Zarządu Morskich Portów Szczecin Świnoujście, czyli praktycznie Ministrowi Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, podjąć decyzję wyboru firmy czy instytucji, która zbuduje finansowanie, stworzy projekt, zbuduje, a następnie będzie operatorem.
- Część inwestycji będzie musiał sfinansować rząd - przyznaje minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. - Najistotniejsze jest to, że rząd na pewno musi wybudować podejście od strony wody, czyli tor żeglugowy. I tu bardzo dobra informacja. Największe kontenerowce mają głębokość zanurzenia 11-12 metrów, a więc pogłębienie toru nie będzie tak kosztowne, jak się obawialiśmy. Koszty są bardzo racjonalne i myślę, że jak najbardziej do udźwignięcia przez rząd.
Nowy głębokowodny terminal kontenerowy może stworzyć nawet tysiąc dobrze płatnych miejsc pracy. Do terminalu będą zawijać największe kontenerowce, jakie mogą wejść na Bałtyk.
- Część inwestycji będzie musiał sfinansować rząd - przyznaje minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. - Najistotniejsze jest to, że rząd na pewno musi wybudować podejście od strony wody, czyli tor żeglugowy. I tu bardzo dobra informacja. Największe kontenerowce mają głębokość zanurzenia 11-12 metrów, a więc pogłębienie toru nie będzie tak kosztowne, jak się obawialiśmy. Koszty są bardzo racjonalne i myślę, że jak najbardziej do udźwignięcia przez rząd.
Nowy głębokowodny terminal kontenerowy może stworzyć nawet tysiąc dobrze płatnych miejsc pracy. Do terminalu będą zawijać największe kontenerowce, jakie mogą wejść na Bałtyk.
- Trwa kompletowanie dokumentów - mówi prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin - Świnoujście Krzysztof Urbaś.
Dodaj komentarz 3 komentarze
jeśli są na etapie poszukiwania koncepcji firmy, "która zbuduje finansowanie"(!!!), to znaczy, że prace są równie zaawansowane, co plany budowy mariny na Księżycu!
To już wodowanie stępki, czy też lodołamacza klejonego taśmą jest bardziej realną bajką
Spójrzcie na Prezesa i się uczcie!
Kłamać to trza umić ;))
Janku wiecej wiary!
ERIC, trzeźwości rozumu i logicznego myślenia życzę. Pan Jan ma w 100% rację.