Na Litwie podpisano umowę dotyczącą części trasy kolejowej "Rail Baltica" na odcinku Wilno-Kowno. Dzięki temu w najbliższej przyszłości czas przejazdu pociągiem m. in. z Warszawy do litewskiej stolicy znacznie się skróci.
Koleje Litewskie poinformowały, że zgodnie z podpisanym dokumentem nowa linia na odcinku Wilno-Kowno zostanie zaprojektowana do końca 2021 roku. Według planów, tą trasą będzie można pojechać po 2026 roku.
Na odcinku stu kilometrów, łączącym oba litewskie miasta, prędkość składów pasażerskich ma osiągnąć maksymalnie 234 km/h.
Strona litewska informuje, że w związku z tym podróż na tej trasie będzie trwała zaledwie 38 minut. Skróci się też czas przejazdu do innych miast.
Do Warszawy będzie można dotrzeć w około trzy godziny, do Rygi w niecałe dwie, a do stolicy Estonii - Tallina - w ponad trzy i pół godziny. Obecnie trwają prace budowlane na węźle kolejowym w Kownie, a także związane z linią kolejową do granicy litewsko-łotewskiej.
Umowa została podpisana pomiędzy litewskim ministerstwem komunikacji, Kolejami Litewskimi oraz firmami inżynieryjnymi z Litwy i Niemiec.
Linia kolejowa "Rail Baltica" połączy Finlandię i kraje bałtyckie z Warszawą oraz Europą Zachodnią.
Na odcinku stu kilometrów, łączącym oba litewskie miasta, prędkość składów pasażerskich ma osiągnąć maksymalnie 234 km/h.
Strona litewska informuje, że w związku z tym podróż na tej trasie będzie trwała zaledwie 38 minut. Skróci się też czas przejazdu do innych miast.
Do Warszawy będzie można dotrzeć w około trzy godziny, do Rygi w niecałe dwie, a do stolicy Estonii - Tallina - w ponad trzy i pół godziny. Obecnie trwają prace budowlane na węźle kolejowym w Kownie, a także związane z linią kolejową do granicy litewsko-łotewskiej.
Umowa została podpisana pomiędzy litewskim ministerstwem komunikacji, Kolejami Litewskimi oraz firmami inżynieryjnymi z Litwy i Niemiec.
Linia kolejowa "Rail Baltica" połączy Finlandię i kraje bałtyckie z Warszawą oraz Europą Zachodnią.