To chyba jedyny tak duży port w Polsce, który nie miał bocznicy kolejowej. PKP Polskie Linie Kolejowe i Zarząd Portu Police podpisały umowę o budowie takiej lini.
Wartość inwestycji to około 122 milionów złotych.
- Województwo zachodniopomorskie jest wyróżnione, bo realizujemy tutaj naprawdę gigantyczne inwestycje - port w Szczecinie i Świnoujściu. Rzeczywiście: linia do Warszawy na całej długości objęta jest modernizacją, to odcinki do Poznania, jest kilka placów budowy. Nasza wizyta jest związana z tym, że podpisaliśmy kolejną umowę o współpracy - przymierzamy się do poprawy sytuacji w porcie Police. Podpisaliśmy z Zarządem Portu i z Azotami porozumienie. Inwestycji czysto kolejowych jest w województwie mnóstwo - przyznaje Arnold Bresch z PKP PLK.
W ramach inwestycji powstanie tor do portu, sieć trakcyjna, oraz wiadukt nad ulicą Jasienicką.
Port w Policach to jeden z większych co do wielkości przeładunków portów w Polsce. Rocznie w Policach przeładowuje się dwa miliony ton towarów. Są to głównie fosforyty dla Zakładów Chemicznych Police.
- Województwo zachodniopomorskie jest wyróżnione, bo realizujemy tutaj naprawdę gigantyczne inwestycje - port w Szczecinie i Świnoujściu. Rzeczywiście: linia do Warszawy na całej długości objęta jest modernizacją, to odcinki do Poznania, jest kilka placów budowy. Nasza wizyta jest związana z tym, że podpisaliśmy kolejną umowę o współpracy - przymierzamy się do poprawy sytuacji w porcie Police. Podpisaliśmy z Zarządem Portu i z Azotami porozumienie. Inwestycji czysto kolejowych jest w województwie mnóstwo - przyznaje Arnold Bresch z PKP PLK.
W ramach inwestycji powstanie tor do portu, sieć trakcyjna, oraz wiadukt nad ulicą Jasienicką.
Port w Policach to jeden z większych co do wielkości przeładunków portów w Polsce. Rocznie w Policach przeładowuje się dwa miliony ton towarów. Są to głównie fosforyty dla Zakładów Chemicznych Police.