Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

M/s Giewont. źródło: PŻM
M/s Giewont. źródło: PŻM
Skończyło się pływanie na tzw. ciężkim paliwie, czyli o wyższej zawartości siarki, a tona takiego paliwa jest o 200 dolarów tańsza. To decyzja Międzynarodowej Organizacji Morskiej działającej przy ONZ.
- Powodem zmian są względy ekologiczne, zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza - mówi rzecznik prasowy Polskiej Żeglugi Morskiej Krzysztof Gogol. - Jest to problem nie tylko dla PŻM-u, ale również dla całej światowej floty. Najlepiej powiedzieć obrazowo, ile taki statek pali. Na przykład statek PŻM-u "Giewont" spala na dobę od 30 do 40 ton paliwa.

To oznacza, że armator w przypadku takiego statku będzie musiał wydać około 8 tysięcy dolarów więcej niż dotychczas.

- Statki, które nie będą się stosować do nowych przepisów zostaną aresztowane - dodaje Krzysztof Gogol. - Tu nie ma żartów, a tu się nie opłaca oszukiwać i po prostu trzeba więcej płacić. Głównym lobby, który przez wiele lat popierał te rozwiązania, to lobby skandynawskie.

W swojej flocie PŻM ma 62 statki.
- Powodem zmian są względy ekologiczne, zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza - mówi rzecznik prasowy Polskiej Żeglugi Morskiej Krzysztof Gogol.
- Statki, które nie będą się stosować do nowych przepisów zostaną aresztowane - dodaje Krzysztof Gogol.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty