Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia
  Reklama  
Zobacz

Fot. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Fot. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Są pierwsze duże pieniądze na budowę głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu.
Zarząd portu otrzymał ponad 300 milionów złotych w obligacjach wyemitowanych przez Ministerstwo Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej.

- To są pieniądze przeznaczone na poprawę dostępu od strony przedpola, czyli od strony morza do przyszłego terminalu kontenerowego w Świnoujściu - potwierdza Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

Pieniądze będą przeznaczone na tę część inwestycji, której nie sfinansuje dzierżawca terminalu, czyli na falochron i tor podejściowy.

- To jest pierwsza transza środków, które zostały przekazane na poprawę infrastruktury dostępowej do przyszłego terminalu. Środki będą przeznaczone m.in. na pogłębienie toru podejściowego jak również budowę falochronu, a więc całej infrastruktury niezbędnej do tego, aby terminal kontenerowy był dostępny od strony morza dla dużych kontenerowców - dodaje.

Ministerstwo Finansów wyemitowało akcje o wartości 1 miliarda złotych.

673 miliony trafią do Gdyni, gdzie planowana jest budowa portu zewnętrznego.

Wartość wszystkich obecnie trwających inwestycji w polskich portach to 10 miliardów złotych.

Rząd zabezpieczył także środki na utrzymanie pogłębionego toru wodnego do Szczecina - na ten cel do 2028 roku zostanie wydanych 238 milionów złotych.
- To są pieniądze przeznaczone na poprawę dostępu od strony przedpola, czyli od strony morza do przyszłego terminalu kontenerowego w Świnoujściu - potwierdza Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- To jest pierwsza transza środków, które zostały przekazane na poprawę infrastruktury dostępowej do przyszłego terminalu. Środki będą przeznaczone m.in. na pogłębienie toru podejściowego jak również budowę falochronu, a więc całej infrastruktury niezbędnej do tego, aby terminal kontenerowy był dostępny od strony morza dla dużych kontenerowców - dodaje.

Dodaj komentarz 5 komentarzy

.....i tylko na brzegu rdzewiejące i niszczejące doki dawnej Morskiej Stoczni Remontowej, którą zarżnął działacz PiS....
@ Jan Nowak ... Czy PIS dorżnął czy nie to w dożynaniu i tak PO-PSL do pięt nie dorasta. Jednych dożyna ale innych buduje w przeciwieństwie do poprzedników ; i popatrzmy na to wszystko obiektywnie !
bezpowrotnie zostanie zniszczona najpiękniejsza plażą w Polsce, wspaniałe środowisko przyrodnicze - siedlisko bobrów, kruków i innych rzadkich gatunków. Padnie turystyka na całej wyspie Wolin - kontenery zablokują JEDYNĄ drogę dojazdową w głąb lądu - S3. W efekcie padnie turystyka w: Międzyzdrojach, Świnoujściu, Wisełce, Międzywodziu itd. Ze Świnoujścia NIE MA którędy wywieźć tych tysięcy kontenerów. Bezmyślna megalomania władzy podobna do tej która kazała budować Hutę Katowice i tor rosyjski od granicy do Katowic
@Nomis - CO PiS BUDUJE???
Przyjeżdża z "warszawki" gość od śp. stępki i wciska kit o przekopie, o Gdyni...
A ILE KASY ZMARNOWALI?
ILE OBIECALI I NIC! NIC, A NIC NIE ZROBILI, A KASĘ PRZEWALILI???
Ponad 12 milionów na stępkę. Na bezdurno
I nawet propagandy nie potraficie uprawiać, że o budowaniu nie wspomnę
Do Manica: a po co uzywac drog ladowych, skoro ten terminal jest budowany pod infrastrukture srodladowa. Barkami droga rzeczna beda transportowane te kontenery na cala europe.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty