Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes

Fot. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Fot. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Budowy, które planowano od wielu lat wchodzą w czas realizacji. W Świnoujściu są to prace przy budowie Terminala Promowego.
- To inwestycja związana m.in. z budową parkingu dla ponad 300 ciężarówek. To nowy parking. Rozbudowywany jest też Terminal LNG. Powstanie tam też nowy zbiornik do magazynowania skroplonego gazu. Powstanie tam też nowe nabrzeże umożliwiające redystrybucję gazu - wylicza Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.

W Szczecinie rozpoczyna się przebudowa nabrzeży w porcie i dostosowanie ich do nowej głębokości.

- Jeżeli chodzi o rejon Kanału Dębickiego, to powstaną tu nowe nabrzeża. Basen Kaszubski też; będą tu modernizowane nabrzeża i akweny. Będą dostosowane do nowej głębokości toru wodnego, czyli co 12,5 metra - dodała.

Zarząd Portów Szczecin i Świnoujście realizuje sześć dużych inwestycji wartych ponad 1,5 miliarda złotych.
- To inwestycja związana m.in. z budową parkingu dla ponad 300 ciężarówek. To nowy parking. Rozbudowywany jest też Terminal LNG. Powstanie tam też nowy zbiornik do magazynowania skroplonego gazu. Powstanie tam też nowe nabrzeże umożliwiające redystrybucję gazu - wylicza Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- Jeżeli chodzi o rejon Kanału Dębickiego, to powstaną tu nowe nabrzeża. Basen Kaszubski też; będą tu modernizowane nabrzeża i akweny. Będą dostosowane do nowej głębokości toru wodnego, czyli co 12,5 metra - dodała.

Dodaj komentarz 7 komentarzy

w takim Świnoujściu to teraz macie dużo więcej miejsca do poPiSu!
bo to przecież PiS zaorał przemysł stoczniowy w mieście likwidując Morską Stocznię remontową i wywalając ludzi na bruk!
A proPiSowska Solidarność solidarnie wpiera PiS.
Jurek, Ogórek, Kiełbasa i .... sznurek
Przemysł stoczniowy zaorało PO likwidując Stocznię Szczecińską bez próby walki o nią w Brukseli. W przeciwieństwie do Niemców, czy Francuzów, którzy byli w podobnej do nas sytuacji, ale chcieli swoje stocznie uratować i tak się stało. PO zaorało też sprzedając połowę Morskiej Stoczni Remontowej w Szczecinie. Młodzi mogą tego nie pamiętać.
@Paweł
czyli rok temu PiS kłamał że będzie budowany prom? Skoro PO zaorało stocznie to rozumiem nic już nie można z tym zrobić, sprawa jest stracona, dlatego przez ostatnie 6 lat Szczecin słyszy tylko obietnice? tylko dlaczego Gróbarczyk kłamał przez ostatnie 6 lat?
@Nowak Nie wiem, czy kłamał. Prędzej się przeliczył. Ciężko budować statki w byłej stoczni z której wywieziono nawet najważniejsze elementy linii produkcyjnych. Chociaż część z nich odbudowano.
@Paweł - postawić klocka, czyli stępkę i tańczyć wokół niej z pieśnią na ustach "budujemy!" nazywasz budowaniem???
Przecież TO OD SAMEGO POCZĄTKU BYŁA PROPAGANDOWA HUCPA!
Hucpa firmowana przez Kaczyńskiego, Morawieckiego. Dudę, Szydło i Brudzińskiego.
JEDNO WIELKIE OSZUSTWO.
I do tego pokropione przez kapłana, co zahacza o świętokradztwo
@Paweł
Wiesz co, może nawet przyznał bym Ci rację, ale ten prom się jeszcze nie buduje, ba, on nawet jeszcze nie jest zaprojektowany! I jaka jest w tym wina braku ewentualnej infrastruktury w Stoczni? Suwnice napędzają komputery projektantów? Po drugie, czemu ktoś obiecuje budowę w zakładzie gdzie, podobno, według Ciebie, nie da się takiego statku wybudować? I to obiecuje to po dziś dzień! I na koniec ile to "przeliczenie" Gróbarczyka póki co kosztowało podatników- raptem 7.5 mln zł. Dla PiS to jak drobne, prawda?
@Paweł - sięgnij pamięcią jeszcze dalej lub doczytaj. Stocznię zamknięto przez kasę jaką rząd SLD z PSL dał na restrukturyzację zakładu. Tej kasy nie rozliczył następujący po nim rząd twoich ulubieńców PiS (do spółki z LPR i Samoobroną) - a mieli na to ponad 2 lata. Nie zrobili z tym nic. PO w tej sprawie nie bronię. Uważam jedynie, że za zaoranie stoczni odpowiada każdy z tych rządów po kolei. Każdy mógł coś z tym zrobić a nie zrobił!

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty