Biznes odpowiedzialny społecznie - to pojęcie robi od pewnego czasu sporą karierę. Oznacza, że firmy dbają o pracowników i kontrahentów, kierują się zasadami etyki, biorą pod uwagę jak ich decyzje biznesowe wpływają na społeczeństwo. Wielkie, bogate firmy mają wiele możliwości, bo dysponują sporymi budżetami oraz organizacją. Mają procedury, sponsorują wydarzenia kulturalne, prowadzą działalność charytatywną, wspierają inicjatywy społeczne. Młodzi naukowcy z Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego oraz studenci z koła naukowego Biznes - Innowacje - Networking Uniwersytetu Szczecińskiego od pięciu lat organizują plebiscyt "Równa firma". Promuje on przedsiębiorców i firmy, kierujące się w interesach przejrzystością i zasadami, a nie tylko zyskiem, udzielające się społecznie. W pierwszej edycji plebiscytu zgłoszono zaledwie 28 podmiotów, w tym już 208. Coraz więcej firm zwraca uwagę na to, jak jest postrzegane i stara się uczestniczyć w życiu lokalnej społeczności - mówi Zbigniew Nagay, współwłaściciel firmy Radex z Kamieńca, z którym rozmawiała Anna Kolmer.