Są przepisy, czekamy na efekty. Co prawda rozporządzenie o dopłatach do samochodów elektrycznych już obowiązuje, ale czekamy na ogłoszenie naboru wniosków. Maksymalna cena transakcyjna pojazdu to 125 tys. zł, a maksymalna dopłata – 30 proc. ceny zakupu – czyli ok. 37,5 tys. zł.
Ze wsparcia – na razie - mogą skorzystać jedynie osoby fizyczne, nadal czekamy na przepisy dotyczące dofinansowania zakupu "elektryków" dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą. Za przyznawanie dopłat będzie odpowiadał Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Najwięcej samochodów, które zmieszczą się w limicie to auta miejskie, czyli – najtańsze np. Skoda CitigoE iV, Volkswagen e-Up, Seat Mii Electric, Smart EQ. Do dopłat dla osób fizycznych nie zakwalifikują się motocykle elektryczne, hybrydy plug-in (PHEV) i stare (HEV), oraz samochody na gaz ziemny (CNG).
Ze wsparcia – na razie - mogą skorzystać jedynie osoby fizyczne, nadal czekamy na przepisy dotyczące dofinansowania zakupu "elektryków" dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą. Za przyznawanie dopłat będzie odpowiadał Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Najwięcej samochodów, które zmieszczą się w limicie to auta miejskie, czyli – najtańsze np. Skoda CitigoE iV, Volkswagen e-Up, Seat Mii Electric, Smart EQ. Do dopłat dla osób fizycznych nie zakwalifikują się motocykle elektryczne, hybrydy plug-in (PHEV) i stare (HEV), oraz samochody na gaz ziemny (CNG).