Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia

Na razie portowa spółka uruchomiła jedną suwnicę, którą kupiła w Hamburgu. Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Na razie portowa spółka uruchomiła jedną suwnicę, którą kupiła w Hamburgu. Fot. Grzegorz Gibas [Radio Szczecin]
Nawet 200 tysięcy kontenerów rocznie będzie mógł w przyszłości przeładowywać nowy terminal, który powstał w Porcie Handlowym w Świnoujściu. Na razie portowa spółka uruchomiła jedną suwnicę, którą kupiła w Hamburgu. To pierwszy etap inwestycji. Kosztował kilkanaście mln zł.
Obecnie kontenery do Świnoujścia przywozi jeden armator. W miarę zwiększania się liczby przeładunków, terminal ma być rozbudowywany.

- To będzie terminal z prawdziwego zdarzenia. Docelowo będzie mógł obsłużyć 200 tysięcy średniej wielkości kontenerów - mówi Marek Kowalewski, prezes spółki Port Handlowy Świnoujście.

Ryszard Warzocha, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście uważa, że dzięki otwarciu terminalu kontenerowego świnoujski port staje się bardziej uniwersalny. - Fakt, że PHŚ ewoluuje z portu masowego w kierunku portu uniwersalnego i otwiera drugą odnogę biznesu, to fantastyczna wiadomość dla nas wszystkich.

Zaletą nowego terminalu kontenerowego jest to, że będzie mógł przyjmować większe statki niż ten w Szczecinie, czyli o zanurzeniu do 13 metrów.

Kolejny etap inwestycji w porcie, czyli m.in. przedłużenie Nabrzeża Hutników oraz postawienie kolejnej suwnicy, zależy od liczby kontenerów, które będą trafiać do Świnoujścia.

Port Handlowy Świnoujście należy do spółki giełdowej OT Logistics.
Relacja Grzegorza Gibasa.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty