Zakończył się pierwszy etap modernizacji szczecińskiego taboru tramwajowego. W ciągu ostatnich dwóch lat do Szczecina trafiło 28 niskopodłogowych tramwajów typu Swing. Ostatni w czwartek.
Poinformowała również, że pod koniec maja rozpocznie się remont zajezdni Pogodno. Dzięki temu składy będą mogły być serwisowane w Szczecinie.
Właśnie tam pracownicy spółki składają tramwaj, który do Szczecina przyjechał w częściach.
- Jeśli się sprawdzi, to będziemy chcieli kupić jeszcze ze 30 takich składów. Do tego dziesięć w pełni niskopodłogowych tramwajów - mówił prezydent Szczecina, Piotr Krzystek.
Dodał też, że w perspektywie unijnej na lata 2014-2020 priorytetem będzie remont pętli na Pomorzanach, którą trzeba dostosować właśnie do składów niskopodłogowych.
- Po zakończeniu przebudowy torowisk w alei Piastów planujemy zająć się odcinkami na Powstańców Wielkopolskich, Wyzwolenia oraz linią na Niebuszewo. Potem zostanie nam do zrobienia tylko linia nr sześć - wymieniał Krzystek.
Na zakup tramwajów i sprzętu Tramwaje Szczecińskie wydały blisko 200 milionów złotych. Ponad połowę sfinansowała Unia Europejska.