Zachodniopomorskie powinno inwestować w transport, bo są na to pieniądze w budżecie unijnym - tak mówią kandydaci do europarlamentu z okręgu zachodniopomorsko-lubuskiego.
W opinii kandydatki Partii Zielonych, Arabelli Haliny Wojtasiewicz, najistotniejsze są: stałe połączenie drogowe ze Świnoujściem oraz transport rzeczny.
- Transport rzeczny jest przede wszystkim bezpieczniejszy, bardziej ekologiczny i dużo tańszy. Jednak stan rzek w Polsce jest tragiczny - stwierdziła Wojtasiewicz w "Kawiarence politycznej" Radia Szczecin.
Kandydat ugrupowania Polska Razem, Włodzimierz Łyczywek dodał, że Pomorze Zachodnie ma doskonałe warunki naturalne, ale nic z tym nie robimy.
- W Europie 25-30 proc. transportu odbywa się drogą rzeczną, a my mamy świetne połączenia rzeczne z całą Europą. Czy ktoś wie, że np. ze Szczecina można dostać się do Marsylii właśnie drogą wodną? - dodał Łyczywek.
Robert Stankiewicz z Solidarnej Polski przypomniał, że tor wodny ze Świnoujścia do Szczecina musi być pogłębiony, żeby mogły nim wpływać do szczecińskiego portu największe statki.
- Równie ważne są połączenia lądowe. Szczecińską racją stanu jest połączenie kolejowe, tzw. Nadodrzanka - dodał Stankiewicz.
Według Stefana Oleszczuka z Kongresu Nowej Prawicy, Europa musi być konkurencyjna. Kandydat do PE nie wskazał jednak konkretnego kierunku rozwoju i wydatków.
Na rozbudowę infrastruktury Unia Europejska zarezerwowała 26 miliardów euro. To pieniądze w budżecie na lata 2014-2020. Z tego budżetu Polska może otrzymać ok. siedmiu miliardów.
Wybory do Parlamentu Europejskiego odbędą się 25 maja.
Posłuchaj "Kawiarenki politycznej".
- Transport rzeczny jest przede wszystkim bezpieczniejszy, bardziej ekologiczny i dużo tańszy. Jednak stan rzek w Polsce jest tragiczny - stwierdziła Wojtasiewicz w "Kawiarence politycznej" Radia Szczecin.
Kandydat ugrupowania Polska Razem, Włodzimierz Łyczywek dodał, że Pomorze Zachodnie ma doskonałe warunki naturalne, ale nic z tym nie robimy.
- W Europie 25-30 proc. transportu odbywa się drogą rzeczną, a my mamy świetne połączenia rzeczne z całą Europą. Czy ktoś wie, że np. ze Szczecina można dostać się do Marsylii właśnie drogą wodną? - dodał Łyczywek.
Robert Stankiewicz z Solidarnej Polski przypomniał, że tor wodny ze Świnoujścia do Szczecina musi być pogłębiony, żeby mogły nim wpływać do szczecińskiego portu największe statki.
- Równie ważne są połączenia lądowe. Szczecińską racją stanu jest połączenie kolejowe, tzw. Nadodrzanka - dodał Stankiewicz.
Według Stefana Oleszczuka z Kongresu Nowej Prawicy, Europa musi być konkurencyjna. Kandydat do PE nie wskazał jednak konkretnego kierunku rozwoju i wydatków.
Na rozbudowę infrastruktury Unia Europejska zarezerwowała 26 miliardów euro. To pieniądze w budżecie na lata 2014-2020. Z tego budżetu Polska może otrzymać ok. siedmiu miliardów.
Wybory do Parlamentu Europejskiego odbędą się 25 maja.
Posłuchaj "Kawiarenki politycznej".
W opinii kandydatki Partii Zielonych, Arabelli Haliny Wojtasiewicz, najistotniejsze są: stałe połączenie drogowe ze Świnoujściem oraz transport rzeczny.
Kandydat ugrupowania Polska Razem, Włodzimierz Łyczywek dodał, że Pomorze Zachodnie ma doskonałe warunki naturalne, ale nic z tym nie robimy.
Robert Stankiewicz z Solidarnej Polski przypomniał, że tor wodny ze Świnoujścia do Szczecina musi być pogłębiony, żeby mogły nim wpływać do portu w Szczecinie największe statki.