Zamiast tunelu w Świnoujściu - estakada. Fundacja "Grobla Przez Zalew Szczeciński" uważa, że takie rozwiązanie będzie lepsze i zamierza walczyć o ten projekt.
Połączenie Szczecina ze Świnoujściem poprzez Zalew spowoduje rozwój nowych obszarów na zachodnim brzegu Odry, skróci też drogę do Świnoujścia o połowę - mówi Mariusz Brzostek z fundacji.
- Generalnie chodzi o zbudowanie estakady, stałej przeprawy przez zalew, która łączyłaby skutecznie Świnoujście z kontynentalną Polską i Szczecinem. Połączyłaby dwa potencjały miejskie dając zupełnie nową jakość.
Przeprawa przez Zalew Szczeciński ma kosztować około 700 milionów złotych. To połowa kosztów tunelu.
- Koledzy ze Świnoujścia zbierali podpisy pod petycją do Sejmu, aby wpisać taką inicjatywę. Zebraliśmy około pięciu tysięcy podpisów, także ta inicjatywa nie jest chwilowa
Pierwszy pomysł usypania grobli na Zalewie Szczecińskim powstał już w 1863 roku. Budowa grobli jest dziś trudna do realizacji z powodów przyrodniczych. Estakada jest bardziej realna - twierdzą członkowie fundacji Grobla Przez Zalew.
Dodaj komentarz 2 komentarze
Tak, a na Warszów do pracy będę jeździł przez Szczecin 200㎞.
Tylko most z wyspy na wyspę wchodzi w rachubę.
Budowa grobli czy estakady przez Zalew Szczeciński to nieporozumienie!!! Ten pomysł z XIX w. budowy grobli wymyślili Niemcy. Naszym celem jest zlikwidowanie przepraw promowych. Celowe więc jest jedynie połączenie wyspy Wolin i Uznam. Może być to także estakada. Ważne by statki pełnomorskie mogły swobodnie przepływać pod taką estakadą w kierunku portu w Szczecinie.